musikfoto - mörker-

rajsons musikfoto ska handla om mörker denna helg...

jag väljer iron maiden, som jag lyssnade på under
80-talet.....eller lyssnade och lyssnade =)

jag fick den lp-skivan av min pappa....och jag lyssnade
bara på den när jag var arg på min mamma...på med
skivan och mycket hög volym var det då....15 år var jag då =)

nu så har jag en son som är 15 år....han lyssnar åxå på iron maiden.
inte för att han är arg på mej, utan för att han gillar dom =)

Iron Maiden - Fear Of The Dark




min lp-skiva hänger i min sons rum....


den här hänger åxå i min sons rum =).......vad hette han nu monstret,
ja just det eddie var det.

om jag mötte eddie i mörkret skulle jag bli rädd....är det inte han där
i mörkret.....jag ser de lysande ögonen.....


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Bra Marie.. de där grabbarna har jag lyssnat till mycket.. min son var en riktig hårdrockare med all den där musiken och Iron Maden var stora favoriter:-) Fixade o grejade där i veckan och hittade de där gamla LP-skivorna .. visst är det nostalgiskt:-)

Postat av: Syster Eva

Måste erkänna att musiken inte riktigt tillhör min favoritgengre ... men din hund med sina blänkande ögon gillar jag ;-)



/Eva

2009-11-21 @ 00:37:29
URL: http://evaekstrom.blogspot.com
Postat av: Pia

Hugaligen så mörkt och svart! Iron Maiden har jag aldrig lyssnat på men passar ju perfekt till temat!

2009-11-21 @ 00:43:47
URL: http://counselerpia.blogspot.com
Postat av: Sussi

Hårdrock har liksom aldrig varit min grej! Visst kan jag lyssna men undviker det helst..



Dom där ögonen har lyst sönder många kort! Dom har en tendens att komma fram när det blixtrar



Kramisar

2009-11-21 @ 01:01:16
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Anna ..skrattar och ler

Typ perfekt om man är arg..himmel så träffande..jo min ena son har oxå haft Iron som sin musik..nu är det softare..

2009-11-21 @ 07:54:27
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anette

Den här låten behöver jag ju inte ens lyssna på :-)

Jag hade den som första val nämligen, men jag valde en annan istället. Det är ju kul om det blir lite olika låtar. Jag var aldrig någon hårdrockare i yngre dagar, men sen träffade jag min man och vi fick fyra grabbar och dom gillar denna musiken allihop........pappa och storgrabbarna var i Göteborg och såg Iron Maiden förra sommaren. Så jag har fått lära mig och vissa låtar gillar jag mycket! /Anette

Postat av: foto CHIP

Oj så mörkt det var :) Både musik och bild :)

2009-11-21 @ 09:25:47
URL: http://foto.rudenius.se/
Postat av: EnviroSheila

Yeees! Du gör mimg så glad så här på lördagförmiddagen ;) Den här låten är en all time klassiker och jag älskar den! Introt slår det mesta...



Jag såg Iron Maiden på Roskildefestivalen 2003 och det konsertminnet står sig fortfarande som ett av mina bästa!

Postat av: Christer

Vad skönt att någon valde den låten! Den är riktigt bra! Och Maidens omslagskonst ska vi ju inte börja tala om! Klassiskt! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0