lugnet före stormen

igår var det roberts utvecklingssamtal....
han har godkänt i alla ämnena i nuläget.

vi satt i ett jättelitet rum, och jag satt och gäspade många
gånger...pinsamt.

men det var lite saker som att komma i tid till lektionerna.
suck, tänkte jag, inte lätt att vara mamma till en
tonåring.

idag får jag lite andrum, imorgon är det dax för sprutan för
amanda, då ska jag till skolan....efter skolan ska amanda
till ridningen och efter ridningen är det valpkurs, är
hemma klockan 9 på kvällen.
sånna dagar bäddar för huvudvärk.

i söndags fick jag något som liknade migrän =)
har känt lite lätt huvudvärk i några dagar.
jag försöker att slappna av, så det inte ska bli en
ond cirkel av detta.


för ett år sedan såg jag ut så här, en öronoperation, som gjorde
att jag slapp hörapparaten....ska snart ringa för ett hörselkontroll.

kräftan
Det påstås att blixten aldrig slår ner två gånger på samma ställe, men det är inget som oroar dig. Du skulle vilja se den slå ner en enda gång, och du undrar hur länge du måste vänta för att få se det. Ibland känns det som om allt händer på alla andra platser än här. Men håll ut. Du kommer att bli förvånad över vilken tur du har.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Måste kännas jätteskönt när barnens utvecklingssamtal är positiva. Hur mycket man än kan tycka om dagens system att det är det teoretiska som gäller så är det alltid skönt när ens barn håller sig på "rätt" sida av sina ämnen dvs sidan med godkänt

2009-11-04 @ 09:18:35
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Sussi

Men vad bra att han är godkänd i alla ämnen :-)



Ibland är det för mycket uppbokat och det kan vara riktigt jobbigt för kroppen..

Hoppas du hinner ta det lite lugnt också



Vad skönt det måste ha varit att få slippa hörapparat!



Kramisar

2009-11-04 @ 09:24:24
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Farmor o Farfar

Bra Robert att Du är godkänd,det är värt en liten belöning,när vi träffs.

2009-11-04 @ 09:43:39
Postat av: Mia

Lycka till idag då....du som har sån tur! L

2009-11-04 @ 09:45:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Eva

Oj du verkar ha fullt upp med föräldramöten, ridning och kurser :-) Försök hitta lite egen tid också för lugn och ro.

kram,

Eva

2009-11-04 @ 14:18:18
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Marie

Ibland är det bara hopplöst mycket... Hoppas du kunde njuta av dagen före stormen... Här har vi också storm! Nja kanske ite riktigt storm men det blåser rejält och nu har det börjat snöa också! En kombination som här i Skåneland är lika med kaos!



Marie

2009-11-04 @ 17:24:18
URL: http://fototillvardags.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0