kropp och hälsa =)

lite humor denna torsdag =)

FRÅGA: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite mindre?
SVAR: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför bör du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter att ha en stor mage.

FRÅGA: Är simning bra för figuren?
SVAR: Tja, se på valarna...

FRÅGA: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet, stämmer det?
SVAR: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under livet. Kasta inte bort dem på träning! Genom träning slår hjärtat snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!

FRÅGA: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt och grönsaker?
SVAR: Vad äter en ko? Gräs. Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt sätt att äta grönsaker på. Ät kyckling, och få i dig majs! En fläskkotlett kan ge dig 100% av rekommenderat dagligt intag av grönsaker!

FRÅGA: Borde jag minska på mängden alkohol?
SVAR: Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att de tar bort vattnet ur frukten, och så får du ändå mer av det goda, sunda innehållet. Öl görs av sädesslag, det säger allt.

FRÅGA: Är choklad osunt?
SVAR: Är du tokig? Kakaobönor=bönor och bönor, linser o dyl är vansinnigt nyttigt, vet alla, eller hur?

FRÅGA: Är det viktigt att vara i god form?
SVAR: Rund är en form, så god som någon!

http://www.humorbrevet.se/

nu har jag äntligen hittat min låt.....jag som har en sovande räv och varulv i min kropp
som dyker upp när min kropp har det jobbigt.....dom har hållit sej borta ett bra tag nu.
de kom fram när jag blev så sjuk i augusti förra året, så de tillhör mina skov......

Vargen i din kropp av Hansson De Wolfe United


Kommentarer
Postat av: Ninni

Den där är såå underbart bra..undrar minsann om jag ska ta lite flytande frukt ikväll..hihi



Finns nog några droppar i dunken....ha en goo kväll, kramen

2009-03-12 @ 15:33:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: pikegirl

Att du inte gjorde det här inlägget innan jag började styrketräna. Hade ställt saken i ett helt annat ljus :) Riktigt kloka ord!

2009-03-12 @ 15:58:43
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: Häxprinsessan

också slutklämmen Sallad: det är maten som maten äter ;-)



Alltså, de har ju fått sin chans att uppfostra medan man var barn...sedan får de ju lita på de insatser de gjort- de underkänner ju sin egen insats, inte deras unge vuxne...men det inser inte den unge.



A´tt man ska behöva utså sådant med kroppen hormonstinn- fyyyy 17!



vad hänsynslöst. Om de hade varit tyst så hade du karat det bra ändå- men påditt sött och tryggare.



Kommer ihåg att jag ville skriva ett brev till migsjälv när jag en gång får barnbarn...det kanske man borde!



Det kanske är svårt att bli mor/farföräldrar?

2009-03-12 @ 16:19:26
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se/
Postat av: Mira

Alltså, jag är helt såld! Åter har du funnit något som bara är heeelt rätt för mig.



JAg har tagit mig friheten att inspireras av dig också lagt ut denna. Men jag har försökt skriva ner texten. Är osäker på sista raden i första stycket, tror du det blev rätt?



JAg och min älskade har en hel hylla med böcker på varg och varulvstemat :-=

2009-03-12 @ 16:35:11
URL: http://dryadensord.blogspot.com
Postat av: Mia

Mmmm, jag gillar dom....han har lite speciell röst också...Förstår att det är din låt, när jag hör texten...

2009-03-12 @ 18:59:30
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0