ingen sömn inatt

inte sovit något inatt, varför, kan man undra......

det är magen igen, har sprungit på toaletten och haft mej.
jag har mina aningar nu, vad det beror på.
eftersom jag har denna åkomma efter en helg.....

mitt magproblem började efter öronoperationen i november förra året.
då hade jag diarréer i ca 3 veckor, jag ringde aldrig läkare.
för jag trodde att det berodde på narkosen.

sedan har det hålit på till och från tills nu.....det var
öronoperationen som utlöste en känslig mage, har aldrig haft de
problemen förrut.....åt det motsatta hållet istället hård i magen.
så det är något som är fel.

under vardagarna äter jag inte godis eller fet mat.
utan man unnar sej på helgen, som de flesta gör.....

frågan är nu om jag har blivit känslig mot detta nu.
jag måste börja tänka om.....ändra på mina unnavanor på helgen....

jag ringde för att höra hur svarena var på de proverna
som jag gav förra veckan.....sköterskan sa att alla proverna
var bra utom blodvärdet som låg på 108......
så läkaren ringer imorgon, då får vi se vad hon säger, om det ska
bli mera undersökningar, allt är ett frågetecken.....

jag måste bryta detta snart...... är det någon som
läser detta varit med om det, som kan ge mej lite tips och råd.....


image292


Kommentarer
Postat av: Nickan

Klen i magen har jag alltid varit men jag har inga råd. Nu tror jag dessutom att jag har fått magkatarr! Kul att fara till Stockholm, vad ska ni göra där? Ha dé

2009-03-30 @ 10:56:16
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Daniel

ajajja nu hoppas vi på positiva besked å att magen fixar sej snarast!!

2009-03-30 @ 12:04:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ninni

Usch va jobbigt..ja kanske det är "unnandet"!



Jag själv har ju både magkatarr och IBS..men man får testa sig fram vad man tål och inte tål.



Hoppas du får en lösning..ohh klent blodvärde drick mer rödvin!!



Kram kram

2009-03-30 @ 13:05:03
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Eva

Vet du, det är mycket möjligt att det kan uppstå en obalans i samband med en operation. Efter att jag fått dottern (med kejsarsnitt) fick jag märkliga problem med magen. Kunde varken äta fet mat eller dricka någon alkohol utan att bli dålig. Men, det gick över med tiden. Akut kan du prova med Probiotika-kapslar, de hjälper magen att komma i balans. Proviva-dryck är också jättebra. Hjälper inget av detta så skulle jag rekommendera dig att besöka någon som jobbar med alternativmedicin, de brukar vara bra på att hitta grundproblemet. Operationer är ju något som faktiskt kan "chocka" kroppen och göra att den kommer i obalans.

Lycka till!

Kram,

Eva

2009-03-30 @ 14:39:19
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Men så trist att du inte kunnat sova inatt p.g.a den dumma magen som bråkar.

Konstigt att en operation kan utlösa magproblem...

Fast jag har varit med om själv att narkos kan få en del biverkningar.



Håller tummarna för och hoppas att din mage lugnar ner sig snart,

för det måste vara jätte-jobbigt.



Tyvärr har jag inga tips att ge, men förhoppningsvis någon annan här kan det.

Kram



2009-03-30 @ 15:40:22
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna

Hmmm..jag tycker det låter lite laktosintolerans..har du prövat att utesluta mjölk..trist att behöva ha det så..kanske får du pröva dig fram och undvika olika produkter..

2009-03-30 @ 18:05:55
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Hej på dig! jag har en otroligt känslig mage,ska undvika fet mat och godis så mår min mage bättre.

Din mage mår kanske också bättre av att äta mindre fet mat och inte äta allt för mycket fibrer,som också kan ge lös mage.

Ha det bra // Anna-Carin

2009-03-30 @ 18:30:56
URL: http://www.imsefotovimse.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0