det är inte snön som faller..skitvinter =/

vad tror ni att jag ser när jag tittade ut genom fönstret....
det snöar och det har snöat hela natten=/

har lust att skrika god jul, god jul.....
fan vilken jävla seg skitvinter.......jädrar vad jag svär (jag brukar inte det)
men nu pyser det ur ventilen......

det är vintervitt ute, inte vad jag känner för precis....
våren försvann
och marie hon brann.........
om den ens har kommit......

Det är inte snön som faller med  Anders F Rönnblom


Det är inte snön som faller

Vi tar en sväng nerför gatan en dag,
Mitt stackars alter ego och jag.
Vi slår oss fram bland generationer,
Som slåss med varann om sensationer.
Det är en hetsjakt utan like
Efter tusen smaragder och ett kungarike.
Ett gratiserbjudande faller från ovan,
Jag gapar och sväljer och tackar för gåvan.
Vi öppnar dörren till en pissoar,
Och där står självaste tomtefar
Med lång näsa och en stråle som glittrar.
Han drar av sig skägget,
Det ser ut som han fnittrar.
Han säger: "god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul!"

Det är inte snön som faller.
Det är nån annan tröst.
Picassos akrobater dansar över mitt bröst.
Det är inte snön som faller.
När jag behöver tröst.
När förklädda demokrater sätter kängan i mitt bröst.

Vi checkar in vid frestelsens tempel.
Någon jagar mig med en stämpel.
Mitt alter ego börjar undra.
Varför jag håller andan och räknar till hundra.
Jag klarar provet och blir klassificerad,
Som en idiot men fullt kvalificerad
Att lyda order och gå i sele.
Någon sticker till mig en plastukelele
Och säger: "spela pojk, spela, spela."
Min hjärna är varm men fingrarna stela.
Plötsligt står jag med rumpan bar.
Någon sätter eld på gamle tomtefar.
Han skriker: "god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul!"

Det är inte snön som faller.
Det är nån annan tröst.
Picassos akrobater dansar över mitt bröst.
Det är inte snön som faller.
När jag behöver tröst.
När förklädda demokrater sätter kängan i mitt bröst.

Vi kliver in i en programkontroll
Där dom manipulerar med rock'n'roll
Och sätter upp listor på det som gäller:
Torskar och hjältar och andra rebeller.
Någon presenterar nya modernismen,
Fast tomtefar skyller på kapitalismen.
Mitt alter ego tar livet av sig.
Själv vet jag inte vad det ska bli av mig.
Det finns ingen plats för fina nyanser.
Kärleken har redan bränt sina chanser.
Jag jagas av beväpnade och arga pingviner
Med vassa tungor och brackminer.
Midnatt råder, tyst det är i husen.
Legitima fascister tänder juleljusen.
På gator och torg ligger vraken och kryper.
Makabra och välgödda stereotyper.
Jag är ensam kvar och dansar runt granen,
Men var är glädjen och var är barnen?
Något faller i mitt gråa hår.
Tomtefar är skadad och läggs på en bår.
Han säger: "god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul! god jul!"

Det är inte snön som faller.
Det är nån annan tröst.
Picassos akrobater dansar över mitt bröst.
Det är inte snön som faller.
När jag behöver tröst.
När förklädda demokrater sätter kängan i mitt bröst


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller med dig nu...inte med bästa vilja i världen kan jag få vårkänslor idag :/

2009-03-27 @ 09:40:30
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja nog är man less på snö nu...eller ja i skidbacken kan det få finnas ett tag till men förövrigt så ska det ju vara vår nu!!!



Ha en go fredag med lite "julmys"...hahaha



Kram

2009-03-27 @ 09:50:49
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Håller tummarna för dig att dina prover visar OK! Tycker det är skönt att du kom iväg o lämnade dom!

Hi, hi! F´låt med log lite när jag läste om dottern o ditt hår!

Kramen!

Ragnvi

2009-03-27 @ 12:00:10
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: SOMMAR (SKIT) UNGARNA!

Hejsan sötis!

Allt bra med dig? Hoppas du får en super bra dag!

MASSOR MED KRAMAR PÅ DIG!

2009-03-27 @ 12:24:29
URL: http://sommarungarna.blogg.se/
Postat av: Daniel

Men sommar kommer med stormsteg - det tror jag på!

2009-03-27 @ 14:17:01
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: pikegirl

Svär du, vem fan är inte förbannad på den här geggiga blöta kalla sörjan grrrr

2009-03-27 @ 16:58:06
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: Anna dansar in..

Ja men här kommer Anna och bara dansar in..sprider solsken och lyser..så pass att snön bara smälter..så bra va..kram på dig Marie..superkram..himmel du blir helt varm av den kramen ju..

2009-03-27 @ 17:09:18
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Har märkt på mina bloggpromenader idag att det är många som fått tillbaka vintern och en hel del snö.

Här kom snön tidigt på kvällen

och det kom en hel del och nu verkar det vara regnblandat.

Usch...detta april-väder....

Tänk om vi kunde hoppa över april månad ;-)



Men jag vågar ändå lova en sak....

gissa vad ?

Jo, våren kommer att fortsätta igen.... ;-)



Kram

2009-03-27 @ 19:10:21
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0