vad ska man göra när man blir stor.

amanda har sagt att hon ska bli fotomodell ett tag.....
det kommer att gå flera tåg där.

när robert var liten så skulle han bli sopkörare på mallorca.....
för de jobbade på kvällen, sedan kunde man slappa hela dagen.

sedan ändrade han det till kock....han skulle ha en egen
resurang på våran trädgård, så när vi blev gamla, då behövde vi inte
laga mat......bara att gå och äta hos honom =)
han tänkte på oss en liten stund =)

nu när han går ur 8:an och ska börja 9:an, året man ska välja
yrke.......så vet han inte, det är inte lätt att veta vad man vill jobba med.

när jag var liten så ville jag bli arkeolog, jag ville gräva och rota i marken
efter något på järnåldern, tyckte att det var så intressant.
men inte blev jag det inte......den utbildningen fanns inte i lilla torsby.

och nu jobbar jag i en fotoföretag som vi äger, ett familjeföretag
kan man kalla det.
fast jag känner att tänk om man kunde få pröva något annat.
jobba i en antikaffär, det är en av sakerna som lockar mej =)

som ni ser, så vet jag inte vad jag ska bli när jag blir stor =)


Kommentarer
Postat av: Marie

Nä det är verkligen inte det lättaste att veta vad man vill göra när man bli stor. Alexander har velat bli psykolog i alla tider men när det var dags att välja visste han inte - polis hade börjat locka lite då... Han har i alla fall kommit in på en utbildning han vill - skydd och säkerhet - utifrån den kan han välja vad han vill senare. Jag avundas honom inte ett dugg!!! Men nu väntar först ett skönt sommarlov!



Marie

2009-06-11 @ 09:30:34
URL: http://fototillvardags.blogspot.com/
Postat av: purplerain

Tänk om man fick prova på en massa jobb.. bara stöka in och sätta igång. Men... vad skulle man välja?

2009-06-11 @ 12:44:26
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Ninni

Tänk vet du jag ville bli barnskötare när jag var liten!

Och när jag gick i åttan och var ute och pryade på fritids bestämde jag mig..fritidspedagog ska jag bli och så blev det.

Men numera jobbar jag ju som förskollärare.



Barn det är mitt liv det se..kramen

2009-06-11 @ 17:18:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmmm livet är ett bananskal ibland..man halkar in i nått yrke liksom..det brukar ge sig med tiden liksom..det är inte många som vet vad dom vill..vacker bild Marie..mina har inte slagit ut än..

2009-06-11 @ 19:08:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Kul att lyssna på barns drömmar.



Fotot är jätteläckert!

2009-06-11 @ 21:07:23
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0