nu är vi hemmavid

bilder från våran lilla semester kommer en annan dag.
har inte laddat ner dom till datorn ännu.

jag kan bara säga, vi hade tur med vädret, regnet kom idag när
vi skulle åka hem.....och amanda blev åksjuk trots att hon hade fått
åksjuketabletterna.

men något annat positivt som  hände med resan är att vi är nu.
hundägare till en liten 1-månadsvalp =)
i slutet på juli ska vi åka och hälsa på valpen.
sedan hämtar vi den i oktober, eftersom vårat företag har
högsäsong i drygt 2 månader, så det blir svårt att ha en liten valp,
när jag jobbar.

nu undrar ni vad det är för en ras.....en amerikansk spaniel =)
det är ett syskon till wisky som vi passar ibland =)

robert och amanda har haft hundra namnförslag.....några av förslagen
var wille, konrad, snobben och många fler, men nu har vi ett namn
som kändes perfekt =)

Elvis   kan inte bli något annat......klockrent, säger jag bara.
när elvis är 8 veckor åker vi dit och hälsar på, tror ni att man längtar =)


wisky har vi här.....han kommer att få en lillebror som bor nära nu =)

får bli en bloggrunda till er ikväll....måste handla midsommarmat.

Kommentarer
Postat av: Marie

Gratulerar till hundägarskapet! Jätteroligt!!! Då rekommenderar jag boken "Stora boken att skaffa och leva med hund" av Åsa Ahlbom och Anders Hallgren. Det är den bästa av hundböcker!!! Och sen kan du ju alltid maila till mig! ;-)



Trevlig midsommar vännen!

Marie

2009-06-18 @ 16:51:16
URL: http://fototillvardags.blogspot.com/
Postat av: Anna

Men så kul..Elvis forever..tänk så roligt det ska bli..himmel Marie det är ju underbart...grattis ..



Ka tro att ni ska längta nu då..efter lille Elvis..



Härligt att nu hade tur med vädret..glad midsommar önskar jag dig.

2009-06-18 @ 18:14:19
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nettan

Grattis !!!

Dom kommer säkert att få det jättekul tillsammans.

Vi märkte en jätteskillnad på vår äldsta hund när hans systerson flyttade in. Dom har jätteglädje av varann idag - sover tillsammans, leker tillsammans..... och hela biten.

Sen att vi fick ett tredje busfrö hem är en annan femma. Men han är tillfälligt i Danmark just nu och har parat en tik !



kramiz

2009-06-18 @ 21:28:38
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig ni hade en fin semester och skönt att ni hade tur med vädret.

Och grattis till den lilla söta valpen.

Så gullig den är.

Och kan tänka mig att ni längtar efter då ni kan hämta hem den.

Kram

2009-06-18 @ 21:40:43
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Eva

Sv: Jaa du, jag behöver inte se Medium på TV - jag lever ju mitt uppe i det :-)) Ärligt talat är det så absurt så ibland undrar man nästan om man drömmer. Fast, nu verkar det ändå ganska lugnt. Jag har fortfarande en del känningar här i lägenheten, men inte alls lika mycket som tidigare.

Önskar dig en riktigt fin midsommar!

Kram,

Eva



PS: Jättesöt bild på Wisky!

2009-06-18 @ 23:34:44
URL: http://detspokar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0