snart

kommer lennart och ungarna intrillande genom dörren.
med packning och tvätt,.

snart är det slut på friden, som jag har vant mej vid....
snart ska jag stå vid spisen och laga mat till dom....
snart står jag i tvättstugan och stryker och tvättar.....
snart går jag runt i den eviga plockandets mammavärld.....
snart står jag och skäller på ungarna när de inte gör som jag vill...
snart får jag inte se på vilka tv-program, som jag vill....
snart är jag i de alla måstens eviga maskin.....
snart kommer dom =)

ja, då har jag tömt ur mej allt tror jag =)

idag kommer det något vitt dalande ner, och jag kommer
att gå runt i huset vid 11-tiden, när jag vet att
deras bilfärd från branäs börjar.....jag är orolig när de är
på vägarna.....för jag vet vad snabbt det kan gå, så är livet upp och ner...
så är det när man har sånna erfarenheter....



tänk att  något som inte lever, kan vara så vackert och enkelt....


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej igen! har familjen varit borta bara över dagen eller flera dagar?



Ja man har en roll som mamma helt klart! ;D fast det är en del mysigt i denna rollen också som tur är! :)



Kram

2009-01-08 @ 09:25:45
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Lena

...ockej då förstår jag att det blir en del att ta rätt på! Hade de haft det bra på resan då med mycket skidåkning, eller?

2009-01-08 @ 10:46:47
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dina barn

Av: Profeten av Kahlil Gibran



Dina barn tillhör inte dig,

de är söner och döttrar av själva livets längtan.

de kommer genom dig, men inte från dig,

och fastän de är hos dig tillhör de dig inte.

Du kan ge dem din kärlek men inte dina tankar,

ty de har egna tankar.

Du kan hysa deras kroppar men inte deras själar,

ty deras själar befinner sig i morgondagens land

som du inte kan besöka, inte ens i dina drömmar.

Du kan sträva efter att likna dem,

Men försök inte att göra dem lika dig själv.

Ty livet går inte tillbaks, och dröjer inte vid igår.

Ni är de bågar från vilka era barn skickas ut som levande pilar.

Bågskytten ser målet på det oändligas stig och

han böjer dig med sin makt

för att hans pilar skall gå snabbt och långt.

Låt dig i glädje böjas i bågskyttens hand.

För liksom han älskar pilen, som flyger, älskar han också bågen,

som är stadig.

2009-01-08 @ 11:15:19
Postat av: lena

Snart är verkligheten där hos dig!!

Hoppas att dom har haft det skoj.

Här är man redan inne i verkligheten hehe!!

Kram lena.

2009-01-08 @ 12:13:55
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Ia Darling

Ibland är det skönt att få vara ensam och rå om sig själv. Även om jag inte har några barn (ännu) så uppskattar jag lugnet :) Hoppas att mannen och barnen har en massa skojiga händelser att berätta om!



SV: Om vi bortser från min fästman (som tillhör yrkesgruppen) så håller jag med dig om att hantverkare inte känner till det där med planeringskalendrar. Jag har suttit hemma i tron om att det ska plinga på dörren, och imorse var jag uppe med tuppen i samma ärende. Men inte sjutton plingar någon på ändå! Usch en vecka utan varmvatten är ingen barnlek :S



Kram Ia.

2009-01-08 @ 12:41:34
URL: http://iadarling.blogg.se/
Postat av: Jen

oooo vilken fin bild. Kram

2009-01-08 @ 14:21:31
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag har en kompis som undrar om det går att ta bort bakgrunden på ett foto på hennes hund + att lägga in text.

Skriv till min blogg.

KRAM

2009-01-08 @ 14:40:18
URL: http://vitlantligsjal.blogspot.com
Postat av: Mia

SNART: Får du veta att du har underbara ungar och en fantastisk man, kanske du upptäcker att det finns tv-program som är ganska bra??? Kanske jag har fel... ;-) (Om tv menar jag)

2009-01-08 @ 16:19:58
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mia

Jo, så är det några år... sedan blir det lugnt och skönt från ungar i alla fall. Var tid har sin charm och var tid har sina problem...



Jag har det lugnt och skönt i min ensamhet, trivs med den. Kan göra som jag vill utan att bli störd. Men så ibland så känns det tomt, trist och ensamt!

2009-01-08 @ 18:40:01
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0