kortisonskit....

nu har jag avklarat mitt läkarbesök.....

jag ska fortsätta att äta kortisontabletter i 6 månader till.
jag frågade varför , för jag ville sluta med dom.....
han tyckte att det var bra under de här kalla månaderna som är
kvar så ska jag äta.

men om jag räknar så om 6 månader till jag träffar läkaren igen.
så är det sommar......så det besöket blir säkert
förskutet till augusti september......då går vi mot hösten =(

sedan frågade jag om hur han ställer sej till att jag styrketränar.
när jag äter kortison, så skulle jag ta det försiktigt, måste lyssna
på min kropp.....inte pressa mina muskler......suck......skittabletter.

och problemet med adalaten och högkostnadsskyddet, jag ska äta ett
par andra adalattabletter som ingår i det skyddet.....skulle det inte
funka med min kropp, så måste jag äta de jag har....
inget som han kan göra något åt.....

image231

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det där är inget kul alls Marie..men ändå..kanske tur att tabletterna finns..träna vill man ju..ja det är inte lätt livet du..du får väl tänka på ditt växthus som kommer förgylla dina dagar alldeles snart blir det så..tänk på det Marie..det kommer vara rena medicinen för dig..

2009-01-28 @ 14:53:58
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Kan tänka mig att du känner dig besviken över att du måste fortsätta att äta kortisontabletterna.

Hoppas det funkar med de nya adalattabletterna du fått som ingår i högkostnadsskyddet.

Jag tycker att all nödvändig medicin ska ingå i skyddet.

Önskar dig en bra fortsatt dag.

Kramar

2009-01-28 @ 15:30:53
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ia Darling

Det känns så bra att diskutera sådant här med dig, du som vet vad det handlar om (vilket inte många läkare verkar göra) :)



Det dumma med "vanliga" tabletter är ju att man oftast behöver ta ganska många av dem för att få samma effekt som vid använding av depottabletter. Byter man till från 30mg depottabletter till 20mg "vanliga" kanske det går åt så pass många tabletter att det inte lönar sig ekonomiskt?



Nåväl, jag harvar på med 30mg:arna ett tag till. Förresten heter salvan som jag skrev om förut Essex med glycerylnitrat, den som man smörjer på händerna en halvtimme innan man går ut för att få en liknande effekt som av Adalaten. Ska få min av doktorn i nästa månad :)



Kram Ia.



Ps. Jag har en väninna som under flera års tid var tvungen att äta kortisontabletter och även ta kortisonsprutor. Hon kände sig (och såg) svullen ut men när hon väl slutade gick det över. Minns inte vad bakgrunden var till hennes medicinering, men kortison verkar läskigt...

2009-01-28 @ 15:40:11
URL: http://iadarling.blogg.se/
Postat av: Ninni

Tråkigt att du var tvungen att fortsätta att äta cortison..jag ska bara äta i åtta dagar!

Lite lång tid tycker jag andra gånger har jag bara behövt äta i tre dar!!??



Visserligen fick jag en svagare dos 5 istället för 10..jaja doktorn vet väl bäst antar jag!



Kram kram

2009-01-28 @ 17:31:00
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mia

Skit också! :-(

2009-01-28 @ 20:03:13
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Pikegirl

Vad tråkigt, men bäst att göra som doktorn säger, det tjänar du säkert på i längden.

2009-01-28 @ 21:04:17
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0