jävla skit, smått arg idag =(

jag blir galen på apoteket.
jag har en medicin som heter adalat.....helt plötsligt är de inte
med i högkostnadsskyddet.
jag ringde reumatalogen, läkaren skrev ett nytt recept på den medicinen.
och ändå går den inte inom högkostnadsskyddet.
jag får ringa reumatalogen igen....på måndag

det går en ask i månaden för mej och varje ask kostar 450 kr....räkna ut detta på
vad det kostar mej på ett år, fy sjutton säger jag =(

sedan så har det blivit dyrare på tandläkaren för mej....kontraktet ligger på
3 100 kr om året......och det är på grund av mina mediciner, som högrisken höjts sej.

sedan har jag andra medicinkostnader, jag är lätt upp över 10 000:- om året nu....

ska man skita i att äta medicinen och tandläkaren.....jag är inte glad idag....


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kan mycket väl förstå att du är arg.

450 kronor för en ask medicin i månaden är ju jätte-mycket.

Sist fick jag också betala en sådan summa för en medicin,

men som tur är så ingick det i högkostnadsskyddet.

Jag tycker att alla mediciner man behöver ska ingå i det.

Och även tandläkarbesök, åtminstone bastandvård...

Det är så trist att det blivit så dyrt med dessa saker som ju är nödvändiga.

Vilket ju kan innebära att människor t.ex. inte har råd med mediciner som man är i stort behov av och som är viktiga.

Och i längden kan ju det få följder för hälsan.

Kram

2009-01-23 @ 17:22:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: lena

Det där talar vi mycket om hemma,fattar inte vilket system dom har på medicin som är ett måste för en.

Ha en fin fredagskväll, kram lena.

2009-01-23 @ 17:34:08
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Nä..fy f-n...nu får dom ge sig..finns det inget sätt att få den i skyddet..det måste det ju bara finnas..stå på dig..ge dig inte..så det så..

2009-01-23 @ 18:17:23
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ulla

Att vara sjuk har jag förstått är en dyr historia och dina mediciner är ju hutlöst dyra. Inte klokt att det ska behöva vara så. Ha en skön fredagkväll!

2009-01-23 @ 18:36:58
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Ia Darling

..tänkte på dig idag när jag hämtade ut min Adalat, 413,50 gick den på. Pratade med doktorn i förrgår i tron om att jag skulle kunna få andra tabletter, men han kunde inte finna några bra eller för den delen billiga alternativ till Adalaten... Summan för Adalaten och de smärtstillande jag måste ha för att kunna sova då händerna gör som ondast blev 926kronor... Jippie!



Nu är iofs händerna i gott skick, och jag hoppas att de håller sig så typ..fram till i höst, så att jag slipper äta medicinen :D



Kram Ia.

2009-01-23 @ 19:25:11
URL: http://iadarling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Se det som så här: 450:- är vad ett månadskort på Sats kostar, 450:- är vad det kostar att ta sig till jobbet med buss, 450:- är vad en rökare gör av med på en vecka.... 450:- för dig är vad din kropp behöver så du ska inte tänka på det. Visst är det tråkigt att det inte ingår i högkostnadsskyddet men det är mycket annat man också får betala "högt pris för". 450:- kostar svart städhjälp för att städa hela huset.... allt är relativt. Kram:))

2009-01-23 @ 19:26:05
Postat av: Ia Darling

Måste bara påpeka att jag inte förstår anonyms resonemang här ovan. Att köpa månadskort på Sats, ta sig till jobbet med buss, röka flera paket cigg i veckan eller att anlita svart städhjälp är väl ändå fria val? Att jämföra dessa ting med något så viktigt som en medicin som hjälper en sjuk till ett drägligt liv är helt banalt. Hade det funnits ett val hade jag sluppit mina mediciner helt.

2009-01-23 @ 20:04:01
URL: http://iadarling.blogg.se/
Postat av: ammi

ja, det är bedrövligt att vissa mediciner inte går under högkostnadsskyddet-sen det apoteket vi har här marie de är inte bra, jag skulle få en ny medicin och hon frågade om hon fick ge mig en billigare variant-nej sa jag , jag vill ha den doktorn har skrivit ut-hon blev skitsur och sa-ja den är mycket dyrare då får du betala mellanskillnaden-javisst sa jag.....4 kr handlade det om!! jamen då blir man mörkrädd!! det var ju inget som drabbade henne själv, så efter det så åker jag till bergviks apotek-där är dom suveräna-säg till om du vill ha skjuts dit så följer jag med dig!! kram

2009-01-24 @ 09:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0