bellman =)

Bellman satt hemma och tittade på fotboll då hans fru kom in och frågade vad det stod.
- 3-0 till Sverige, sa Bellman.
- Oj, vilka är det som har gjort mål? sa frugan och slog sig ner i soffan.
- Det var Andersson och två andra som hette Repris.

                  -----------------------------------------------

En gång satt Ulla och Bellman på en bänk och tittade på två fåglar som satt på en gren och pussades.
Då sa Ulla:
- Varför kan inte vi göra så där?
Bellman svarade:
- Esch, grenen håller inte för oss!

www.humorbrevet.se


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Kul historier...

Kommer ihåg när min dotter var liten och en period de berättade och lärde sig Bellmanshistorier på fritids, som hon kom hem och berättade ;-)

Kram



2009-02-08 @ 17:09:25
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Thalina

Bellmanhistorier är alltid roliga,precis som Ingers dotter så bombaderade min son mig med sådana på 70-talet.Du får mig att minnas.Kram THALINA

2009-02-08 @ 17:32:30
URL: http://thalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0