frustrerad =/

kräftan
Du känner dig lite frustrerad och får hela tiden tankar som förmörkar ditt annars så ljusa sinne.
Bästa botemedlet är att vara duktig.


frustrerad är bara förnamnet, förra veckan fick vi ett mail från
roberts mentor, där det står att han har skolkat 2 gånger....

det blev nya diskutioner med robert, för jag sa att det ,får
han sluta med eftersom det inte kommer hem några
läxor och hans betyg har inga marginaler till skolk.....och han lovar.
men man vet inte om man ska tro på honom, det
är lätt att ljuga i ansiktet på föräldrarna......

sedan är det musikprovet som robert skulle få göra om.
mentorn lovade att prata med musikläraren så att robert
skulle få det han ska läsa på, och en ny tid till musikprovet.

men det hände inget, så jag mailade till musikläraren
och musikläraren svarade ok......men sedan har det inte
hänt något......

jag undrar hur högstadiet jobbar, när föräldrar vill få reda
på vad sitt barn har för läxor....och man inte får hjälp med det.
jag har tjatat om det ända sedan robert började 7:an, och nu går
han snart ur 8:an....

jag har börjat att tänka att jag skiter i det,  jag har gett upp hoppet snart =/



om ni kollar på rosen......de barnen ni ser, det är jag när jag var liten....

Kommentarer
Postat av: Eva

Usch, ja såna mail är inte roliga att få...

2009-04-20 @ 16:14:51
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken sötunge du var...ja det är du väl fortfarande L

Jaha, jag känner igen det där med barnen, sååååå himla jobbigt och när man inte får hjälp, f-n!!!

2009-04-20 @ 16:50:24
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja inte är det lätt att ha samma kontroll när ungarna går i högstadiet. Det är lite galet hur man kan förvänta sig att barnen och föräldrarna efter bara ett sommarlov mellan sexan och sjuan ska kunna hanskas med dessa frågor utan stöd ifrån skolan. För vissa går det säkert utmärkt men barn är olika och de är mycket olika i mognad i motivation osv...



En komplex fråga som inte borde vara så svår idagens It-samhälle. Om man som förälder (vårdnadshavare) direkt kan få reda på när något händer eller inte händer i skolan så kan man så mycket enklare göra något åt saken.



Hoppas det löser sig för Er och ge inte upp!! Din grabb behöver din hjälp och ditt stöd även om jag fattar att det kan kännas jobbigt.



Kram

2009-04-20 @ 18:44:26
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: soffie

guuu va fin ros va du är duktig på att fixa med korten,

Jag tycker verkligen inte du ska ge upp men det är sjukt att de ej kan lyssna på dej,

Min Jonathan började så där å jag har tur för han har en jättebra mentor,hon mailar mej varje vecka så han kan ej smita undan när det gäller läxor å prov för jag får reda på det å sen kan jag hjälpa han,

Men va trist att han skolkat har han berättat varför?

hoppas nu att det löser sig för din Robert å han fattar vad viktig skolan är nu,

må gott

2009-04-20 @ 19:17:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmmm det är så ...när barnen är små kan man bara pussa på dom lite så blir allt bra liksom..ju äldre dom blir ju svårare situationer ställs man inför..men du..ge aldrig upp..du ska stå där när det blåser..du ska vara hans stöd..mmmm sådan är verkligheten för oss föäldrar..suck..ibland är det tungt du..kram på dig lilla Marie

2009-04-20 @ 19:24:07
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0