torsdag = städardag

kräftan
På arbetet sker en positiv förändring som för två personer närmare varandra.
Det är viktigt att du tar dig tid att ta hand om dig själv.
En kortare resa ser ut att vara en lyckoträff

jaja, undrar vad som ska hända på jobbet...
att ta hand om sej själv, är inte det lättaste med jobb och barn.
och den kortare resan vet jag vart det bär.......till affären
och handla mat, det ekar i skåpena =)

hundvakt ska jag vara idag, då blir det gåing =)

torsdagshumor kan behövas nu när det är städardagen.
så nu ska det skuras och fejas, tillsammans med
en fyrbent vän, som absolut vill hjälpa till =/

Bengt, hur mår du egentligen? Du verkar så blek och tagen.
- Jo, förstår du, jag träffade en tjej förra veckan och hon hade verkligen något extra.
- Jaså du.
- Ja, och nu tror jag att jag har fått det med

                                                  --------------------------------------------

En man säger på äldre dar till sin hustru:
- När vi var unga och gifte oss var du så ung och söt att jag kunde äta upp dig och nu ångrar jag att jag inte gjorde det. 

                                                  ----------------------------------------------

nu ska jag jobba några timmar.....solen lyser så fint utanför mitt fönster.

image360
den här bilden fotade jag förra året på den här dagen....

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja om vi säger så här - arten människa och arten hund har olika sätt att hälsa på varandra. Även vi människor gör oss en bedömning av personen vi hälsar på men är inte ute efter samma information som hunden är... (vilket kanske är tur...)



När hundar hälsar på varandra så nosar de varandra i rumpan och könsdelarna - det ser vi som äckligt - men för hundarna finns den bästa informationen just där!



Vi hör ofta att man inte ska förmänskliga hunden med att sätta på den kläder o dyl men vi glömmer att vi i allra högsta grad förmänskligar hundens beteenden.



Hoppas du känner att detta var svar på din fråga!?

Hoppas du får en bra torsdag!

Marie

2009-04-23 @ 11:35:24
Postat av: Eva

Gomiddag! :-)

Jag minns inte om jag svarade på ditt inlägg eftersom jag varit så trött de senaste dagarna. Men, jag tänkte bara säga att det är inte alltid så positivt att vara känslig för spöken och andar. Det kan kännas jobbigt också, just för att man ofta påminns om att man inte är ensam. Dessutom vet jag ju inte vilken typ av ande som besöker mig, så medial är jag nämligen inte. Men nu verkar det som jag "stängt ner" rätt bra så jag är inte riktigt lika känslig som förut. Är lugnast så :-)

Kram,

Eva

2009-04-23 @ 12:35:41
URL: http://spok.blogg.se/
Postat av: Marie

Här kommer ett tips på en lättläst bok i "allmän hundkunskap" - Stora boken om att skaffa och leva med hund" skriven av Åsa Ahlbom och Anders Hallgren.



Generellt är de böcker som dessa 2 har skrivit mycket bra! Även böcker skrivna av min mentor Turid Rugaas har ett bra innehåll när det gäller att lära sig hur hundar fungerar.



Böckerna jag rekommenderar är inte en studie i lydnad, det är en helt annan sak som inte är så viktig som så många tror eller ger sken av - kunskapen om hunden som art är det allra viktigaste - sen kommer allt det andra av sig själv! Dessutom finns det så många gamla fördomar om dominans och hierkier så hälften kunde räckt! Hunden finns inte till enbart för att ta över världen!!!



Fråga på du - jag svarar gärna! Det är ju mitt yrke! ;-)

2009-04-23 @ 13:17:54
Postat av: Daniel

Tack för trevliga skratt!



Städa så flitigt nu!

2009-04-23 @ 13:23:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Thalina

Hahaha roligt med historier.En jättefin bild över vatten.Ha det gott kram Thalina

2009-04-23 @ 16:12:59
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hihi kul historier!



Vilken otroligt fin bild..ha en skön kväll, kramen

2009-04-23 @ 17:48:20
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ulla

Tack för ett par goa skratt så här på kvällskvisten. När jag var liten var alltid fredag vår städdag. Nu för tiden så städar jag/vi när dammråttorna börjar göra sig påminda L Men jag plockar hela tiden, det är bara att dammsugaren kanske kommer fram var 14:e dag.

2009-04-23 @ 18:02:20
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Anna dansar in

Mmmmm..det gäller att leva så horoskopet stämmer...spännande och se om man lyckas..:) eller är det så att du tror på det..det gör inte jag nåt särskilt..

2009-04-23 @ 19:10:19
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

fniss

bra historier då fick jag mej ett gott skratt så här på kvällen,

å va vackert kortet är,

ha en gokväll

2009-04-23 @ 20:16:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Urfin bild.

Ha ha bra historier.

Kram Ingrid

2009-04-23 @ 21:29:07
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0