min kropp är i obalans

när jag fick min skov av min sjukom i mitten av augusti, så fick
jag äta medeciner, så där är jag bra, men jag är visst inte riktig frisk ännu.

jag har fått ett kvinnoproblem, det är så att förra året  i mitten på augusti så skulle jag
göra ett cellprovsundersökning, men min kropp kom i obalans.
jag fick det där som vi kvinnor får en gång i månaden, det var bara det att, den
ville inte sluta, så jag gick inte iväg till gyn direkt, man vill ju att kroppen ska
ha en chans att sköta detta själv.

men till slut var jag tvungen att få hjälp från gyn, så jag fick äta hormontabletter i
3 månader, men jag glömde bort cellprovsundersökningen när allt var bra.

så jag fick en tid i år för cellprov, men jag räknade inte med att jag skulle bli sjuk, och
min blödning kom igång igen, så nu sitter jag med samma problem, det ger sej inte.
i drygt en månad har jag gått med det nu, så nu måste jag ringa gyn igen.....

när jag var sjuk så fick jag skuta upp min tid för cellprov varje vecka.
det var ytterst jobbigt, för jag kände det som om hon trodde att jag
inte ville göra testet.
sista samtalet sa jag att är det inte bättre att jag ringer när jag är blödningsfri..
man får ju inte göra testet då.... man ska vara blödningsfri i 2 dagar minst.

vet ni vad hon sa otrevligt, bara så du vet så är detta ditt ansvar nu, nu ligger detta på
ditt bord, sa hon......
jag svarade, ja det vet jag, och jag ringer om en ny tid,  när det är bra från min sida,
jag har det skrivet i kom-ihåg allmanackan.
men det var otrevligt när hon sa, att det var mitt ansvar, jag började måla upp, tänk
om jag går omkring med cancer, och skulle jag ha det, så är det mitt fel....

så nu går jag omkring och tycker att min kropp är en skitkropp igen.....



då passar denna taggiga ros nu......

Kommentarer
Postat av: Soffie

å vad jobbigt för dej,Hoppas du får en solig och vacker dag trots allt.

Kramen

2008-09-22 @ 09:09:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Fy fasen vad jobbigt! Hoppas det löser sig, så du slipper oroa dig... :/

2008-09-22 @ 12:18:41
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Men vad otrevligt som hon sa till dig om att ansvaret ligger nu helt hos dig.

Kan tänka mig du blev ledsen.

Du kan ju inte hjälpa att mensen är som den är och drar ut på tiden så du inte kan ta cellproven.

Sådant bemötande gör ju verkligen inte att man mår bättre.

Hoppas du får känna dig bättre snart och att blödningarna slutar.

Stor Kram

Ps. vilken fin bild av rosen du gjort.

2008-09-22 @ 15:54:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Anna

M mmm det är inget vidare sånt där du...men inte får hon säga så...det kan man faktiskt kräva att dom ska vara mer psykologiska i sitt sätt att informera...det finns så många många bättre sätt att yttrycka sig på. Vet du...om det hade varit jag hade jag ringt upp henne igen o sagt det..ja att jag tog illa upp alltså..men när man är lite i obalans är det inte lätt att vara kaxig...då blir man ju istället ledsen..men jag hoppas allt reder upp sig..

2008-09-22 @ 20:16:39
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna

Ibland önskar man att man hade svar på tal när folk säger plumpa saker men är man nere blir man ju bara ledsen.

Hoppas det löser sig med hormontaböetter och blödningar och att ungarna håller sig i skinnet så att du kan få en lugn svamp promenad med trevligt sällskap.

Lycka till!

Anna

2008-09-23 @ 08:19:57
URL: http://enannassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0