godmorgon alla

igår var solen framme, skönt, det var ett tag sedan jag såg dess ljus.
men nu ser det grått ut igen när jag tittar ut genom fönstret.

igår städade jag ur amandas klädgarderob, tvättade en massa tvättar, jag strök alla kläder.
jag klippte gräsmattan osv osv........det var en massa nyttigheter jag fick gjort igår.

idag funderar jag på att gå på min första träning sedan jag varit sjuk, jag känner mej
lite smått redo för det nu.
jag har planerat styrketräning fredag och söndagar nu under hösten, och promenader
några dagar i veckan........ men styrketräningen får jag ta det lugnt med, bygga upp
min styrka långsamt..... vad mina sjukdommar ställer till ibland.

när solen var framme igår så tog jag mej en kamerapromenad, det blir finare
bilder när solen är framme, när det är grått ute så blir det trista bilder, så
jag passade på igår.....



min kärleksört börjar att blomma, den är så fin och blommorna står sej väldigt bra
länge....

blomsterspråket
Kärleksört - Får jag aldrig träffa dig ensam?

Rosa blomma = Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet

en kärleksvisa
Jag köpte min kärlek för pengar,
för mig var ej annan att få,
sjung vackert, I skorrande strängar,
sjung vackert om kärlek ändå.

Den drömmen, som aldrig besannats,
som dröm var den vacker att få,
för den, som ur Eden förbannats,
är Eden ett Eden ändå.

(Gustaf Fröding, 1898)   http://sv.dikt.org/Huvudsida


Kommentarer
Postat av: Mia

Kärleksört är så vacker när den blommar på hösten, riktigt glöder!

2008-09-14 @ 08:31:06
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ulla

Oj, vad mycket du fick gjort igår. Bra gjort!!! Visst är det så...det blir bättre bilder i solsken. Fast jag skulle vilja lära mig att ta bra bilder även i mulet väder. Ha en skön söndag!

2008-09-14 @ 10:18:27
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Mia

I Jönköping hade vi också en vacker höstdag igår. Soligt och hög luft, men ganska kallt.... Hösten är här, utan tvekan.

2008-09-14 @ 11:03:19
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Solen var framme här tidigare idag, men nu börjar den skymmas av molnen igen.

Men som tur är så är det inte lika trist väder som det var för några dagar sedan i alla fall.

Skönt att du mår bättre nu, men som du skrev är det nog bra att ta det lugnt så här i början.

Vilket så fint foto på kärleksörten och en så vacker dikt.

Ha det så bra

Kram

2008-09-14 @ 14:25:51
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0