min tvättstuga

idag ska jag iväg och handla, basvaror och lite annat, så
att jag ska kunna laga mat till veckan, efer handlingen ska jag träna.
det känns töligt att jag får priotera bort den, men jag hinner inte.
och promenaderna hamnar åxå långt borta.

min man jobbar till ca 9 på kvällen, då är det stängt där jag tränar....och jag
är för trött att ta en promenad efter 9 på kvällen.
och lämna ungarna ensam går ju inte....

igår klippte jag gräsmattan och städade i tvättstugan min, så något nyttigt blev gjort.


så ser min tvätt stuga ut nu, nere i källaren, bland de stora spindlarna...



min strykbräda ligger i lådan, nu när det är mycket på jobbet, så
har jag min gamla hederliga strykbrädan uppe i ett rum, så jag kan
stryka samtidigt som jag gör annat......


min bordsmangel, där jag kan mangla mina findukar och sängkläder osv...
under har jag massor av trasmattor som min mormor har vävt.



där har vi dörren, här var det lite rörigt, men nånstans måste det stå saker....
usch att jag vågade att visa tvättstugan, nu är det gjort......

citat

Om det finns en kvinna inom räckhåll, vare sig hon är mor, hustru, älskarinna eller en god vän, så är hon dömd att tvätta. När man tänker efter är det ändå konstigt att en fullvuxen person skrubbar, sköljer och stryker en annan fullvuxen persons intima klädespersedlar precis som om han vore ett barn.
www.livet.se


Kommentarer
Postat av: Ninni

Du har det fint i din tvättstuga..vi hade en sån liten i vårt hus!

Inte fick det plats varken mangel eller strykbräda man fick vara glad om det fick plats en person..hihi.



Men nu har vi stooort men vi får ju dela med många.



Ha en sköön dag, jag ska ta en promenix i det vackra vädret..kramen

2008-09-21 @ 10:56:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tycker att din tvättstuga ser jättefin ut. Var finns tvätten?

2008-09-21 @ 11:21:20
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Anna

Så nice Marie....väldigt fint o praktiskt ser det ut...riktigt kul o tvätta kan jag tro...ska ut o powerwalka nu... i en rasande takt..ha ha...

2008-09-21 @ 14:01:52
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nickan

Vilken fin tvättstuga! Smart med brädan! Ha dè

2008-09-21 @ 16:38:31
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: vivan

Vad fint det blev...så skönt när det är färdigt...

Nu påminner du mig om att det ser ut som skrutt i min tvättstuga...undrar om jag skulle ta och städa den i morgon?!! och lägga ut resultatet på bloggen...ha ha ha ...kul att se varandras tvättstugor..kramiz:)



2008-09-21 @ 19:02:33
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0