det gick sådär

nu har jag fixat ungarna, de får köttbullar och mos till middag....

mitt gynbesök gick sådär.....han hittade 2 st cystor, han sa att det kan vara sånna där
hormon eller vattencystor som försvinner, av sej själv.........jag fick gå till labb och ta ett prov, vi får se
vad det blir för svar....... då hör han av sej, så det är bara att vänta.
jag ska i allafall äta hormontabletter till januari, då ska jag tillbaks för att kolla hur det
gått med cystorna om de är kvar eller ej, det är vad jag vet i nuläget.

han tog cellprov och något annat prov......där är det åxå ett antal veckor att vänta på svar.

sedan pratade han om att jag skulle äta östrogentabletter efter januari.....jag har blivit en kärring.

så det känns lite töligt att alltid ska det vara något med min kropp, snart
vågar jag inte gå till en doktor, det är lika bra att inte veta allt skit man bär på.

men jag åt mat på burger king.....ville feta till livet lite.... sedan ville jag
bara gå runt i affärerna, ville inte till jobbet, men det går ju inte, det är bara att bita
i det sura äpplet och ta bussen dit.......jag var inte alls på jobbhumör.

den här hösten har det varit många sjuka töliga inlägg från mej, så jag kan förstå
om ni undrar vad jag är för en människa.


nu sitter jag i den lilla båten igen och driver runt utan åror, och undrar
vart jag är på väg, medan jag öser ur vatten ur den läckande båten, så
den inte sjunker...med mej i........grrrr, jag är smått arg, på mej själv.

citat
Har man tagit fan med i båten får man ro honom i land




Kommentarer
Postat av: Mia

Var inte orolig, det kommer att gå bra. Lätt att säga, eller hur??

Men nu efter allt elände du gått igenom så kan det nog bara bli bättre tror jag. Vet du vad? Jag tycker i alla fall att du är en skön tjej, och om du nu har gått och blivit kärring (vilket gud förbjude) så är du välkommen in i klubben! ;-))

2008-09-29 @ 18:29:00
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mia

Stackars dig.... men vill uppmuntra dig med att det är härligt att vara "mogen quinna" som jag kallar oss kvinnor som passerat tonåren! Mogna quinns kan ha skitmycket kul i livet...



Så länge hälsan är med mig kommer jag att gilla livet hoppas jag...

2008-09-29 @ 19:07:42
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Maria,promenadkompisen

jag tror inte du behöver oroa dig över detta,men jag förstår ändå att livet kan kännas trist efter motgång,efter motgång...men kärring dröjer det nog innan du blir....var glad att vi är mogna kvinnor..ha det bra,och sköt om dig

2008-09-29 @ 19:27:41
Postat av: Caroline

Hoppas verkligen att proverna visar bra nu, jag tycker synd om dig syrran.

Emil är förkyld bara och jag börjar också bli det så det är 3 gången på en månad nu.

Kram på dig.

2008-09-29 @ 21:49:59
URL: http://vitlantligsjal.blogspot.com
Postat av: soffie

jag va oxå på CSK idag med Nellie inte roligt med att du har cystor,jag hade problem med det innan jag fick Nellie sen har jag ej haft det mer,,Hoppas jag slipper mer krångel...

Och jag håller tummarna att hormontabletterna hjälper till så att du ej får mer blödningskrångel,jag käkar p-piller nu å det ska visst va bra för vissa sorters cystor sa de..

må så gott och du är ingen kärring..

styrkekramen....

2008-09-29 @ 21:52:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Vad skönt att du inte behövde stressa till jobbet utan kunde få ta en paus på Burger King,

för ja, det var du verkligen värd.

Och kan mycket väl tänka mig att du inte var på jobbhumör.



Och förstår att gynbesöket var jobbigt.

Och inte roligt att det hittades cystor, men hoppas att det är sådana som försvinner av sig själv.

Hormoner kan tyvärr ställa till med en hel del saker.

Mycket ska vi kvinnor behöva stå ut med....



Jobbigt är ju också att vänta på svar på de olika proven.

Jo, det är jobbigt när det händer för mycket på en gång med krämpor

och kan väl föreställa mig känslan du beskriver med båten.

Men inte ska du vara arg på dig själv heller...

du kan ju inte rå för hur du känner dig, och för det som händer med kroppen.

Jag tycker det är bra att du kan skriva om olika saker och hur du känner dig.

Det är en av de saker jag tycker är så bra med bloggandet

att vi kan få skriva av oss och kunna stötta varandra när vi behöver det.



Hoppas du får sova gott inatt.

Kram

2008-09-29 @ 21:53:49
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig du "töliga"! Är det östgötska det?!?!

Nu har du i allafall gjort det jobbiga och det måste ändå vara skönt...Slipper gruva dig på ett tag, fast jag förstår dig också!

Hoppas du kan sova gott i natt!

2008-09-29 @ 22:40:28
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Nickan

Du va lesamt! Det kan ju bara bli bättre nu!Hoppas att provsvaren är bra och att det kan vara med problem nu ett tag! Jag har aldrig varit på Burger King! Enda i Sverige som inte varit dit tror jag! Vi fick Max till Östersund i våras och innan hade jag inte varit på en sådan heller! MC Donalds har vi två och det gillar jag inte! Fast i fredags var jag dit för Kasper fyller år och var bjuden på ett Happy meal så då gick vi! Ha dè

2008-09-29 @ 23:30:19
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Ninni

Någon skrev idag på min blogg..visst får man gnälla på sin egen blogg.



jag råkar ut för det ena och det andra...mina kolleger är ganska friska varelser vilket gör det extra jobbigt.



Du ska se att du får bra svar, cystor är ju oftast ofarliga, men att vänta på svar är ju JOBBIGT!



Var rädd om dig och sov så gott...kraaaaaaaaam

2008-09-29 @ 23:36:14
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna

M mmm lilla du...jag känner med dig...önskar att allt reder upp sig..och det tror jag...kram kram från Anna

2008-09-30 @ 15:23:20
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0