dålig hörsel = dum i huvudet

kräftan
I dag skall du lyssna öppet på, vad du hör - och du skall lyssna noga, för budskapet är kanske inte exakt det, som blir sagt.

ibland tror jag att stjärnorna driver med mej, ska jag lyssna noga.....jag är inne på
min 3:e dag utan min hörapparat, ibland blir jag galen....

ibland känns det som om jag har en burk över mitt huvud, så hör jag nu.
jag är rädd att någon ska säga något som jag ska missförstå, eller att säga
va , 3 gånger betyder att man är dum i huvudet....

jag har kommit tillbaks hur mitt liv var för över 2 år sedan innan jag gjorde den operationen
på ena örat.......fast jag var nästan stendöv då.

jag levde i en glasbubbla  då......när jag gjorde operationen så sprack bubblan...och
en helt annan värd kom fram......det var skitjobbigt.....jag tryckte ner mej själv
i skorna.

för det fanns de människor som jag kände, som visste att jag lyckats med min
hörseloperation, men de behandlade mej som döv......de pratade inte med mej,
utan vände sej till lennart och pratade med honom, om sånt som var till mej.
då kan ni förstå att självkänslan inte var hög på mej.........

hör man väldigt illa, så blir man inte så snällt behandlad,av andra, man känner sej som
om man är dum i huvudet......

vad är det som gör att man blir klassad som dum i huvudet om man råkar säga va
3:gånger....... kan inte den som pratar höja rösten lite och prata tydligare, och
till den personen man pratar med. kan det vara sååå svårt.

vad skulle ni välja döv eller blind?????


här har vi de små krumilurerna i mellanörat som har ställt
till det för mej, dit in ska de och och operera......

Kommentarer
Postat av: Ammi

ja, det är konstigt hur det är.....hur folk dömmer en

det är ungefär som när man är överviktigt, endel förklara saker för en som om man vore en 5 åring, "jag är inte dum i huvet för jag är tjock"

samma sak för dig, du är inte dum i huvet för att du hör dåligt!!!!

kram på dig!!

2008-10-29 @ 10:03:19
Postat av: Caroline

Va???

Vem är det som har gjort så mot dig???

Man brukar ju höja rösten istället om nån frågar va.

Stå på dig, du är INTE dum i huvudet.

KRAAAAMMMM

2008-10-29 @ 11:19:30
URL: http://vitlantligsjal.blogspot.com
Postat av: Anna

Men du....inte tycker väl någon att du är dum...nä...så kan det inte vara bara..du min svägerska hon hör bara på ett öra...lite dåligt där oxå...men hon får gärna fråga om.. hur många gånger som helst för mig...det får du oxå..kram från Anna ja en hel massa kramar till dig..

2008-10-29 @ 18:33:07
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0