ny soptunna

nu har vi fått en ny soptunna, det är 2 fack i den den ena facket
för vanligt skräp.....den andra är för matrester och sånt....

så jag har 2 sopkorgar under diskbänken nu...
att jag förstår hur man ska göra.....man fattar snabbt, inga problems, men resten av familjen
 då.....de slarvar, min son 14 år frågar varför jag har krånglat till det så....

och min man......suck, det finns ett ordspråk "man kan inte lära gamla hundar att sitta..."

jag sorterar förpackningar, tidningar.....osv, som ska iväg till sorteringsstationen...
så sorterar det gör man varje dag.......

det finns en låt som svenne rubins sjunger
kjell sorterar  heter den....



Kjell sorterar
Glas och papper
Plåt och plast
Folk och flaskor
Kjells sortering
Tog en vändning
När Kjell sortera´ bort sig själv


Kommentarer
Postat av: lena

Det där har vissa svårt att ta in:)Men med tiden så blir det bra med sorteringen:)

Ha det gott, kram lena.

2008-10-08 @ 10:46:51
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: soffie

hehe den låten är rolig.

vi matsorterar på jobbet+källsorterar och här hemma så är jag duktig med att källsortera men vi bor i lägenhet så jag vet ej när det blir att vi ska slänga maten på annat ställe.

Ha det bra i det gråa vädret

2008-10-08 @ 14:48:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jaha har dom gjort om soptunnorna nu också!



Ja kära nån..fast visst är det bra att sortera!



Ha en go kväll..kramen

2008-10-08 @ 16:21:01
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0