kameran och jag

vi tog oss en fotartur idag.......tro det eller ej.
men 300 meter från där jag bor , så finns det en tjärn med en massa
skrikmajor.......jag som var till ett fågeltorn igår, när fåglarna var hos mej.

jag fotade en hel del med fågelfoton, jag hade det långa objektivet, så jag slapp, plaska ut
i vattnet, då blir de bara så rädda, och flyger iväg.
det vill jag inte.

det är bökigare med det stora objektivet, det blir svårare att hålla kameran stilla bara,

jag kanske ska ha en liten tävling, på barn nivå,hehe

ni ska bara kommentera vad det är för fåglar jag har fotat, enkelt va ?????

image391

bild 1, vad är detta för en fågel??????

image392

bild 2 
vad är detta för fåglar?????

image393

bild 3, vad är detta för fåglar?????
dom är fågelparen jobbar för fullt,  mamman ligger och ruvar sina ägg, och pappan hämtar
och servar mamman.....

Kommentarer
Postat av: Anna

Sothöna
Skrattmås Sothöna igen..vilka härliga bilder.Spegelblankt o skönt.

2008-05-03 @ 20:50:18
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Mia

Har inte den blekaste aning, men bilderna är fantastiska!

2008-05-03 @ 21:19:41
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0