full fart

i trädgårdarna är det nu ,alla  gräver i rabatter, klipper gräsmattorna och målar.... man
får prestationsångest, för jag är alltid sist med gräsklippning...
idag köpte jag 4 st jordgubbsplantor, som jag ska ha i krukor under sommaren.
sedan sätter jag ut dom i rabatten till hösten.

och min deklaration har kommit iväg, äntligen, sista dagen, är det åxå...
jag var inte ensam i allafall när jag kom med mitt vita kuvert.
när man får deklarationen, läggs den undan, för att reda ut den in i det sista, det
måste vara mänskligt, eller hur....

nu har jag kokat pastafjärilar med dom ska jag servera köttfärsbiffar, som steker i stekpannan...

ska ut sedan och greja i trädgården, tror jag....

image399

här har vi mitt lilla smultronland, redan vita blommor

image400

ett hus inte så långt härifrån.... jag tycker att de har så fint på sin tomt

image401

en gammal hästvagn, som de har ställt blommor i....när det är mörkt så har de
belysningar i gräsmattan, som lyser på vagnen , jättefint är det...

Kommentarer
Postat av: Ammi

Nähä, JAG gräver inte i rabatter! jag vägrar, det är det töligaste jag vet!! slutar alltid med att Tobba tar dom! sen är det väl kul att det är fint....

2008-05-05 @ 16:47:03
Postat av: Mia

Inget grävande för mig idag heller...*L*
Jag gjorde det igår och nu kan jag inte på en vecka, reser bort.. :-)

2008-05-05 @ 17:53:06
Postat av: Anna

Åh vilka fina bilder du levererar här då... men du det ska vara lusten som styr...man måste ju inte jämt.ta det lugnt o njut vet ja.

2008-05-05 @ 20:16:10
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Nickan

Det var fint! Oj vad grönt det är hos er redan! Här har vi någon vecka till innan vi behöver klippa! Det var väldigt fint hos dina"grannar". Folk är så otroligt kreativa! Det är inte jag! Sol men blåst här idag, men det går mycket lättare allt om vädret är bra. Ja, du jag har en kille på 21 och gud vad tiden har gått fort, minns som igår när han började hos dagmamma! Lillkillen Kasper börjar skolan Eller 6 års till hösten, vart tar åren vägen? Ha det så bra//Annika

2008-05-05 @ 21:40:11
URL: http://opelnickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0