flower power

det var under den tiden, senare delen av den tiden som min mamma, blev
på smällen, året var 1969.
det var bara jag som ville komma till världen, då.
min mamma skulle fylla 17 år, en månad efter jag föddes.
så under hippietiden, tänkte alla, det som är bilden.

roliga bilder

undrar om alla var så lyckliga under 60-talet, vad vet jag.
undrar om min mamma var så lycklig av, att bli en ung mamma, på
den tiden ????

på fredagar tänker alla, dont worry, be happy, inte (hippie).

Woodstockfestivalen

Den berömda Woodstockfestivalen hölls den 15-17 augusti 1969

Artisterna som märktes mest på Woodstockfestivalen

  • Jimi Hendrix
  • Country Joe (Mc Donald) & The Fish
  • Crosby Stills Nash & Young
  • The Who
  • Joe Cocker
  • Santana
  • Sly & The Family Stone

några av artisterna känner jag igen, gör ni ??????

dom kallar oss mods
  en svensk dokumentärfilm från 1968, med kenta och stoffe, jag
har inte sett filmen, har ni??????

jaag har en singeskiva, med kenta.
där han sjunger.......just idag är jag stark....

som ni ser så har jaag bloggtorka, då handlar det om allt eller inget, hehe...
har varit på träning, så något har jag gjort....

ni får ha en trevlig fredagskväll


Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja, jag ha sett " Dom kallar oss mods" Den är första filmen i en triologi av Stefan Jarl i dokumentärform. tvåan heter "Ett anständigt liv" och sista heter "Det sociala arvet". Första filmen börjar 1968 tror jag. Jag tycker att det är jättebra filmer. De speglar människoöden. De finns att köpa eller hyra alla filmerna. Ännu en dag med snö och blåst! Imorgon ska vi vara på bilprovningen alla veteraner, de håller öppet för veteraner och motorcyklar hela dagen, bäst att ta på sig skoteroverallen. Det skall visst ligga runt 6 grader + i morgon! Ha dè

2008-05-16 @ 19:41:42
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Anna

Du min mamma hon var bara 17 år hon oxå när hon fick sitt första...min bror... jag är nr 3. Det kan inte ha vara så lätt... precis som du skriver. Men flower power känns lite romantiskt tycker jag. Härligt inlägg. Ha det gott.

2008-05-16 @ 20:39:52
URL: http://filpendula.blogg.se/
Postat av: soffie

Jag är med född -69

Många av de artisterna som du nämner är så himla bra,det gjordes verkligen MUSIK då.

Skillnad mot nu när en data gör det mesta!

den låten med Kenta säger så mycket,hur har det gått för han idag tro?

må så gott denna kalla fredag!!!

2008-05-16 @ 22:17:16
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Oj, vad ung din mamma var när hon fick dig.

Jag födde min dotter 1972 och var 22 år och tyckte jag var ganska ung ;-)

Men själv upplevde jag att mycket var lättare på den tiden, även att få barn som ensamstående mamma.

Som jag upplevde, att då man tog mera dagen som den kom.

Men som du skriver det är säkert inte alla som upplevde att det var så lätt på den tiden.

Det kunde vara jobbigt även då.

Kommer ihåg denna flower-power tiden som även sträckte sig inpå 70-talet.

Och ja, jag känner igen flera av artisterna du skriver om och även filmen: dom kallar oss mods.



2008-05-17 @ 15:53:52
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0