ännu en dag

jag är så trött.......... idag ser det bättre ut, det regnar inte i allafall.
igår tappade amanda tand nr 2, nu ser hon rolig ut när hon skrattar.
tandfen har fått jobba extra nu här i vårat hus ; )
hon har en tand till som är lös, hon kommer att vara tandlös om hon fortsätter
i den här takten.

jag hittade en låttext, på lyrics, som stämmer säkert i många familjer. läs och begrunda, är det så det är.

Molly McGuire

Måndag morgon, kvart i sju
Klockan skriker: - VAKNA NU
En hel vecka framför utan slut
Jag undrar desperat hur jag ska stå ut
Tisdag går bättre, har sitt program
Möte med chefen kvart över fem
Posten och banken och sen köra hem
Tvätta och diska och städa igen

För vem behöver livskvalité
Det gäller för tusan att hänga mé
Visst är livet underbart
Ge nu järnet FULL FART

Onsdag torsdag, känner paniken
Kylskåpet tomt, måste gå till butiken
Barnen klagar, hustrun är tvär
Undrar stillsamt, är det så här det är?
Simning och hockey, frun på aerobics
Tupperwareparty o nu är det brådis
Bilen o snöslungan vill inte mer
Skotern är trasig och snön faller ner

För vem behöver livskvalité
Det gäller för tusan att hänga mé
Visst är livet underbart
Ge nu järnet FULL FART

Sen är det fredag, veckan är slut
In på Systemet, och sen hinna ut
Tar mig en stadig, nu är det fest
Ramlar ur taxin, festen var pest
Lördag morgon, mår som en gam
Rea på kläder, iväg in till stan
Fastnar på vägen, i en poliskontroll
Blåser i mätarn, visar ej noll

För vem behöver livskvalité
Det gäller för tusan att hänga mé
Visst är livet underbart
Ge nu järnet FULL FART

Söndag morgon, allt är förstört
Imorrn är det måndag

För vem behöver livskvalité
Det gäller för tusan att hänga mé
Visst är livet underbart
Ge nu järnet FULL FART


None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0