aftonstund med glass, mums

vad varmt och skönt det är ute idag.
vi har beställt nytt tyg till våra markiser.....våra är 13 år gamla, det var dax.

jag följer inte med på speedway, jag vill vara själv, känner jag....sedan är det
medium ikväll, jag vill inte missa det.

nu väntar jag och barnen på glass som lennart ska köpa......jag ska äta en dajmstrut, mums....

jag tycker om gamla saker, på bilden som kommer längre ner, har lennarts mormor köpt
när hon var ung, jag vet inte när, min gissning är på 1920-talet.
kanske någon som vet hur gamla dom kan vara?????
japansk te-service som det finns i massupplaga från den tiden, men de är fina.
vi har massor med koppar och fat, hela och fina, kul att man har en hel uppsättning.
lennarts mormor var så rädda om dom, så dom användes inte.
nu står de som prydnad hos mej, resten gömt i en gammal skänk...

humorhörnan
Årsringar vid vattnet

Det var 4 herrar som badade bastu intill en sjö de var i åldern 20, 30, 40 och 50 år.
När det var dags att rusa ut och svalka sig i sjön får de se att det badar nakna tjejer på andra sidan:
? 20:åringen skriker: Grabbar vi simmar över !!!!!!
? 30:åringen säger: Nej, vi letar efter en båt så ror vi över !!!!
? 40:åringen säger: Det är bättre de kommer hit, vi ropar efter dem !!
? 50:åringen säger lugnt: Grabbar jag tycker att vi ser bra härifrån..........

www.humorbrevet.se

image408

varsegod, ta en tekopp..........

Kommentarer
Postat av: Valross

Mmmm....lakritspuck för mig, tack. Eller nej, den där Maya Magnum-varianten vad den nu heter som jag såg i en reklam. Nej! Det blir nog något ifrån Klings glass...allra helst deras glasstårta men det kanske inte är en rimlig önskan att sitta på jobbet & mumsa på heller. En Pop 74 är högst rimlig däremot :)

2008-05-08 @ 17:26:56
URL: http://valross.blogg.se
Postat av: P

E dem inte äldre??vet inte faktiskt,lider av teflonminne,men har sett en sådan på antikrundan o tror de var äldre än så!Må gott !

2008-05-08 @ 19:17:37
Postat av: Nickan

Vi har inte fått någon värme än, men det är på gång! Solen kom mitt på dagen fast det blåst rätt kallt ändå! Härligt att få en stund för sig själv, värdefullt. Ha en bra kväll//Annika

2008-05-08 @ 20:52:09
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Anna

Vi bytte våra markistyg förra året...ljusgrå nu till vår blåa hus...det blev så bra.
Jag tack en kopp te vore gott.

2008-05-08 @ 22:42:39
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0