scharlakansfeber????

nu har amanda kanske scharlakansfeber.
för hennes kompis fick det i helgen, och hon och amanda
lekte i fredags......

vi får se hur hon är imorgon, och om jag känner några utslag, som
ska komma på kroppen.
synd bara att storhelgen är på intågande....undrar om det är för tidigt, att få en tid till
doktorn imorgon, om man misstänker,  detta???.

jag har aldrig haft denna barnsjukdom, annars har jag haft alla.

hon ska få sova bredvid mej inatt, iallafall, man har bättre koll på henne då.
lennart får sova i amandas säng, kul för han.....den är inte gjord för vuxna.
stenhård madrass....

så det kan gå här i livet ibland.....

snart lost..


Kommentarer
Postat av: Ammi

Hej igen!
man blir sjuk 2-4 dagar efter smittotillfället....
Thea var bättre redan dagen efter hon fått pecillin!
hej från mig..

2008-03-19 @ 21:05:45
Postat av: Ängeln

Det där låter inget vidare. Jag har aldrig haft sjukdomen så vet knappt vad den innebär men den är inte så vanlig har jag fått för mig?

Du, Sawyer är min, du kan få ha honom halvtid på dagarna, men nätterna är han min bara min ....;)

2008-03-19 @ 21:19:46
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Nickan

Kolla tungan, ovanligt röd blir ganska tidigt oxå. Mina pojkar fick den här åkomman ifjol och tungan på dem såg ut som när man äter viss godis eller glass, alltså påtagligt röd. Jag gick in på smittskyddsinstitutets hemsida och läste. De hade alla tänkbara symtom när jag kollade, visste inget om denna sjukdom innan. Tänk vad internet är bra! Synd det skulle bli till påsk, men har hon symtom bör han få komma till en läkare i morgon så hon kommer igång igen lite fort! Ni får ha de bra i allafall och Glad påsk på er!

2008-03-19 @ 21:42:54
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja, vi kanske kan samåka till vårdcentralen (fniss). Nu har vi två febriga barn i grannhuset.
Har pratat med rådgivningen som bad oss ringa VC i morgon bitti. Håll utkik efter svullna halsmandlar, röd tunga och ev prickar.

God afton från 9:an

2008-03-19 @ 22:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0