"blue valley boys"

min bror från torsby, spelar och sjunger i " blue valley boys"

Blue Valley Boys är en trio från Torsbytrakten i norra Värmland och är baserad på kontrabas kompgitarr och sologitarr.

Vi startade gruppen våren 2004 och har spelat på olika tillställningar runt om i sverige. Hösten 2005 gjorde vi en gammal hederlig vinyl ep på Tail Records med tidigt 50s sound.

Året efter var vi tillbaka vid Tail och gjorde en fullängds-cd med blandade 40/50tals låtar.

här kommer några låtar...min favorit är  WILDWOOD ROCK



BLUE VALLEY BOYS(CRAZY CRAZY LOVIN)



BLUE VALLEY BOYS (HANG LOOSE)



BLUE VALLEY BOYS (WILDWOOD ROCK)

Kommentarer
Postat av: Nickan

Kanonbra gäng! När du är till Torsby och det händelsevis är så att du har kameran med och mot förmodan ser några raggarbilar får du gärna knäppa några kort och visa mig. Barnsligt förtjust i jänkare och framför allt Cadillacs! Fast gillar annat oxå! Trevlig helg//Annika

2008-03-14 @ 19:17:05
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Nickan

Ja, den filmen är riktigt bra men har några år på nacken från -85 tror jag. Har ni inte redan vår? Det ser nästan ut så på korten du har! Vi har fullvinter än! Snödjupet vid stugan som ligger nära Storlien en bit från norska gränsen är för tillfället strax under 2 meter i terrängen! Kanon skoterföre och härligt som tusan. Skolan var på friluftsdag igår Vi har en slalombacke här på Frösön så de åkte där hela dagen. Imorgon är det Endurotävlingar i den backen, ska bli skoj att se! Ha dè

2008-03-14 @ 19:45:10
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Maria

Kul o se lite Torsbypôjker :)

Jag önskar dig en riktigt trevlig helg!
/Maria

2008-03-14 @ 22:02:10
URL: http://mariasfoto.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag får kolla dt sen, för min dator kommer inte överens med Youtube alla gånger. Måste stänga ner och sen köra igång igen, trist!

2008-03-15 @ 08:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0