raynauds sjukdom

ibland känns det som om jag är den enda som har den sjukdommen.
jag behöver lite mer värme, jag känner av i leder och i axlarna,när
det är sämre väder och kallt och regnigt.
jag får ha på mej fingervantar för mina fingrar är blåa och frusna, jättekul
när alla tittar och funderar om jag är knäpp som har vantar på sommaren.
skitsjukdom, säger jag och ingen annan vet  vad det är för en sjukdom......
vi är inte så många som har den.


på bilden här så är jag lite blå på fingertopparna, oftast är jag ännu
mera blå....
ringar på mina fingrar kan jag aldrig mera ha, det kan kännas trist, för
jag får ha min vigsel och förlovningsring hängandes i en halskedja.......
raynauds sjukdom hör ihop med min bindvävnadssjukdom som jag har, och
än så länge är läget stabilt, men jag är och tar prover 2 ggr om året för att kolla upp dom.
när jag fick fel på sköldkörteln, som jag äter levaxin för, blev inte läkarna förvånade alls
de hör ihop mina sjukdommar.
att jag har fått b-12 brist som pricken över i-et, var väl åxå visst väntat.
så nu väntar jag på nästa ingrediens som ska blandas ihop med min kropp...
ändå ska jag inte klaga, för jag vet att det finns de som har det mycket värre än jag...

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Den sjukdomen har jag inte hört talas om.

Måste vara jobbigt och att även ha fel på sköldkörteln.

Och ja, B-12 brist är inget heller att leka med, så det är bra att du får tillskott av detta.

Min mamma hade brist på B-12 när jag var barn, och hon blev jätte-sjuk, och jag kommer ihåg hur rädda vi barn var.

När de äntligen hade ställt diagnosen, så kom en sköterska och gav mamma Järn-sprutor var och varannan dag.

Ha det så gott du kan.

Kram

2008-06-25 @ 15:27:12
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: pixi

En kompis till mej har oxå den fast intwe i alla fingrar,men han blev opererad,blev lite bättre..hoppas du oxå kan få hjälp så det kan lindra lite ..kram på dej!

2008-06-29 @ 10:43:36
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com
Postat av: maud

hejsan ja jag har nu även jag fått diagnoisen Raynauds sjukdom..och kanske jag även har sle ....man blir så trött...för fkassan vill ´bara sparka på en...

hoppas du finner lösning..

Jag själv skriver inget om mina krämpor på min sida som jag länkar till

men jag har sedan 91 fibromyalgi och det blir bara värre och värre så vi får se vart detta slutar../

ha det

2010-01-26 @ 09:18:47
URL: http://stigsboandtrollebo.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0