lunchdax

idag har jag tränat, ben och mage, orkade inte mer.
retar mej ännu i halsen, får hoppas att det inte blir mer.

grattis birger och börje på namnsdagen idag.

birger,Namnet är ett klassiskt nordiskt namn med anor från forntiden.
På runstenar är formerna Birghir och Byrghir inristade. Namnet betyder hjälpa, jämför med ordet bärga.

Börje har använts som dopnamn i Sverige sedan 1500-talet. Namnet är en variant av Birger och var länge främst ett bondenamn i Väst- och Sydsverige. Betyder att hjälpa.


ordspråk
Erfarenheten gör dig klok, sällan rik.
// Danmark

idag fick jag ringa och förnya ett recept på en medicin, som jag åt
den sista av imorse, dålig planering heter det.

jag har noll koll på när det tar slut, nu när recepten ligger i datorn
på apoteket, så det blev en akut ringning till reumatalogen, och
bad sjuksköterskan att blinka extra åt min läkare, så att kunde skriva ett idag.

vi får se efter 3 om hon lyckades att charma doktorn.

ikväll är det sommarfest för amanda, picknick och få träffa fröken
som de ska ha i 1:an.....och spela brännboll.....'



undrar vad amanda väntar på här...


Kommentarer
Postat av: soffie

å tack för det ordspråket och infon om namnen.

Hoppas ni får trevligt på sommarfesten.Nellie har det med ikväll på dagis,fast jag slutar 17 typiskt,men men vi får gå ändå..

2008-06-09 @ 12:23:51
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0