den blomstertid nu kommer

nu är det dax, robert har åkt iväg, han har redan vänt upp och ner på morgonen nu.
han vägrar att gå om vi kommer till kyrkan, inga andra är ju där, säger han.
och kläderna vi har köpt, exploderade han över, även om han nu visste om, vad han skulle
ha för kläder på sej i några dagar.
han skulle gå i sina vanliga kläder han, som han brukar ha i skolan.
så  dagen har börjat med cirkus, blää

men vi får gå på amanda avslutning i allafall, känsligt detta när de kommer upp i 7:an.
vädret är ok, sol ibland, och inte sol ibland......bara det inte är kallt och blir regn.

idag har aina och aino  namnsdag

aina Namnet är av finskt ursprung och betyder den enda.
Aino är en sidoform av Aina som betyder den enda.

citat
Jag har så enkel smak. Jag vill bara ha det bästa av allt.
// Oscar Wilde



Den blomstertid nu kommer
med lust och fägring stor
Nu nalkas ljuva sommar
då gräs och gröda gror
Med blid och lidlig värma
till allt som varit ditt
Sig solens strålar närma
och allt blir åter fött

http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_blomstertid_nu_kommer


Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja, dessa skolavslutningar! Min 9 åring skulle ha COOLA KLÄDER absolut inget annat, och han fick som han ville! Jag fick skicka momma och moffa till avslutningen för minsta killen fick magsjuka igår! 11 barn av 18 insjuknade i förrgår och i går, inte kul! Jag skulle ha varit på grillfast med mina jobbar kompisar i kväll, inte välkommen nu! Vi ska på veteranmarknad i morgon och vet ej hur det går! Varken med sjukdom eller väder! Ha dè

2008-06-13 @ 14:13:58
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0