jag är inte gnällig =)

igår kom amanda hem, det kändes , hon plockade fram, och stökade till.
men nu gick jag efter och sa att du får städa efter dej, när du är klar, tror du hon gjorde
det, nej jag fick hämta henne tillbaks, och såg till att hon gjorde det......det ska
bli ändring här på loftet, nu ska alla i familjen plocka bort efter sej, och lägga tillbaka
på samma plats där de ska vara.

varför är det jag som ska göra det, hur ska jag lära dom det, utan konflikter....hmmm
robert han skruvar aldrig på locket på tandkrämsburken, det borde en 13-åring kunna göra....
lennart lägger aldrig dagstidningar i tidningskorgen, när han läst färdigt.......
och amanda kan inte städa i sitt rum....hmmm......

listan kan göras lång, och det är jag som tar reda efter dom, men nu ska det bli ändring på det.
vill de inte ha en gladare och piggare mamma och fru???? det ska jag fråga dom.....

jag tror att detta är rätt så vanligt,hehe....det ligger i våra gener........
om ni tycker att jag är gnällig nu, men jag lovar
att det är jag inte, jag visste inte vad jag skulle skriva idag nu på morgonen..........

citat
När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, betyder det att det är du som skall ro.
av vilhelm moberg

Glitter Graphics

Betty Boop Glitter Graphics

Kommentarer
Postat av: soffie

idag ska jag till stranden hoppas inte molnen kommer in efter 12 som de gjort ett tag nu.

Himla bra citat!

har försökt att få ändringar i plockandet att ALLA ska ta bort sina grejer men det verkar bara va jag som stör mej på allt så i slutänden är det jag ändå som plockar

'grrr' för att va mamma ibland...



2008-07-17 @ 10:00:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Nickan

Ja visst är det konstigt! Det är väl den som först blir irriterad som börjar plocka! Snabbt lär sig de andra att det försvinner av sig själv om man väntar! Samma fenomen här, ingen städar någonsin bort vad de tagit fram. Min man har tidningar överallt, och ungarna blir så trött så de kan inte städa bort det de lekt med. Hur kommer man till rätta med detta?

2008-07-17 @ 10:13:28
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Anna

m mm så kan det vara... men det går att ändra på.. även en mamma behöver egen tid... och inte bara plocka efter andra. Så det så. Bra citat.. tänk om man kunde hitta på sådana fyndiga meningar som blev till klassiska citat, vad coolt va!

2008-07-17 @ 11:15:01
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Det där känns igen,,min familj verkar tror att diskmaskinen startar endast av mitt pekfinger tryck...

2008-07-17 @ 12:50:01
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jag håller med dig i det du skriver.

Men det är svårt att lära en gammal hund att sitta.

Ha det bra / Anna-Carin

2008-07-17 @ 14:27:53
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0