operation för lilla emil

nu är emil under operationen, jag kan inte berätta allt.
jag såg att min syster fick tillgång till dator, så hon fick skriva lite.
nu är det grymt jobbigt för dom.
jag tänker bara på er.

jag kopierar hennes inlägg, så att ni förstår hur läget är

emil  klicka in på hans blogg, och ge uppmuntran, det skulle styrka min syrra.

Nu sitter jag och Urban på lekterapin.
Det var det enda stället som vi fick tag på internet.
Emil ligger just nu på operationsbordet.
Klockan var tio när ick komma dit med honom.
Som ni kanske har förstått så är vi återigen i Uppsala.
Det blev ambulans för mig och Emil igår eftermiddag och
Urban fick komma efter i bilen.
Han har fått så mycket vätska i huvudet eftersom shunten
ligger fel.
Vi får se om den måste bytas ut helt eller om det räcker med en liten bit.
Vätskan som är utanpå hjärnan kanske inte rinner bort med hjälp av denna
operation så om några veckor eller så kanske dom måste göra
ett större ingrepp och öppna upp huvudet mer.
Då tar dom bort membran så vätskan kan rinna in till shunten och
shunten leder detta ut i bukhålan som det ska göra.
Nu får vi iallafall vänta i några timmar till. Det brukar ta ca fyra timmar.
Jag hoppas även att jag får tillgång till internet mer så att jag kan skriva hur det går.
Detta är som en dagbok för mig så jag får liksom "prata" av mig.
Dom sa här att datorerna är till för barnen men jag bad snällt att min son ligger
på operation nu så han var snäll och satte på datorn.
Bilder har vi tagit och ska ta men vi kan inte lägga ut dom föränn vi
kommer hem ( när det nu blir av ) :(.
Bara Emil blir bra och får tillbaka synen och rörelsen i höger sida.
Läkarna säger att det kan gå tillbaka men att det kan ta tid.
Hoppas att han har turen iallafall med det så han inte blir förstörd för alltid.
Nu vet vi inte vad vi ska göra dom närmaste timmaran innan
vi får se honom. Man är ju så nervös.
Ha det bra allihopa. KRAM

Kommentarer
Postat av: Lillepip

Ska tänka på dem jag med...pip

2008-01-03 @ 13:48:07
URL: http://www.lillepip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0