fortsätt plåga djuren, eller???

jag skrev i förra inlägget om det som händer i kina när familjen kan kela och mata
geten,  sedan slänger man den levande geten till vilda djur, där geten blir
uppäten.

det var roligt att se vad olika alla tycker.

jag fick en kommentar, med en länk till en otäck film.
här har ni, om ni vågar kika på den.

den finns ett annat inslag hur de i kina stycker och huggar fötter på LEVANDE djur och drar av allt skin som finns på kroppen och djuren slängs huller om buller o fortfarande lever utan fötter och skinn! jag vill varna alla för väldigt obehagliga bilder i ca. 10 minuter. här är länken:-
www.strasbourgcurieux.com/fourrure/

ni som vågade att titta, vad tycker ni????

här är andra kommentarer som jag fick


 

Hahaha! Ta med skolbarnen på studiebesök till ett svenskt slakthus. Där återstår bara benrester när MÄNNISKOR (inte lejon) har slitit kor, grisar och hönor m.m. i småbitar. Sedan hamnar alltihopa i skolmatsalen och i kyldiskarna i den "oskyldiga" butiken... Men, eftersom knappast någon ser detta så finns det ju inte! Och det som händer på savannen i Afrika, eller varför inte i den svenska granskogen, syns ju bara på teve... så det är väl nån sorts form av teater eller datoranimation!?


har varit i Kina och hämtat min adoptivdotter, tycker om Kina men det här är för mycket, fast jag vet att det här är så naturligt för kineserna! såg mycket som är "knepigt" för oss men fullt naturligt för dom, deras kultur är oerhört annorlunda och det får vi acceptera.


Visst det är lite brutalt att först låta barnen kela o gosa med getterna,men efter ett par minuter så tar de getterna och kastar ner det till lejonen för och underhålla. Men ni kan för i helvete inte neka till att så är det i det vilda. Köttätande djur dödare andra djur för och överleva,och de gör just detta här för att tigrarna inte ska utrotas i det vilda för att tjuvskyttar just måste ha deras skinn.


Är väl inte värre än den spanska tjurfäktningen i alla fall?


jag säger bara och står för det "FUCK KINA, och FUCK ALLA KINESER" som håller på med sånt, och för all grymhet de står för mot djuren. Bojkotta OS!!!


Läste om det i tidningen och känner mig otroligt kluven till detta. Visst det är så det äe i naturen på ett sätt. Men ute i naturen finns det abarn som först gosat med "maten". Lite väl rått är det...:o(


Nej uscha så hemskt!!!!!!


Jag håller med! Att kunna vara så grymma! Jag skulle vilja kasta dom som håller på med sånt till lejonen!!!!



kul, att se , tycker jag.  tack för alla kommentarer.


Kommentarer
Postat av: Christel

Väljer att inte titta på filmen. MEN, sjutton vad jag stavar illa i min kommentar. Bättring Christel
:D

2008-01-13 @ 16:21:52
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: Caroline

Har tittat på filmen men ångrade mig.
Usch vad dåligt jag mår nu.
Jag kan inte fatta vilka elaka människor det finns här i världen. Hur kan man göra så mot ett oskyldigt liv. Stackars djur.
Om dom nu så gärna behövde pälsen, varför inte då döda djuret innan så dom iallafall slipper dessa plågor. Jag kunde knappt hålla tillbaka tårarna när jag såg detta. Fyfyfy.
KRAM påer iallafall.

2008-01-13 @ 20:29:32
URL: http://emilsliv.blogg.se
Postat av: Niina

Jag tänker inte titta på länken, vet att det gick på tv för ett tag sedan och ville inte se den då heller. Jag klarar inte av att se sånt och jag tycker det är vidrigt.
Stackars djur.
Vet att de dödar djur överallt i världen men jag önskade att de kunde dödas så smärtfritt som möjlig :-(

2008-01-14 @ 18:59:21
URL: http://roadrunner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0