barnens älsklingsdjur blir lejonföda.

visst, ska man lära barnen livets, hårda färd i livet, men det här är väl att ta i.
i det vilda naturen så är det normalt, att djur äter andra djur, så är det.
men i en djurpark.... där...

......barnen får mata och kela med getterna.

Sedan köps getterna av vuxna som vill underhålla sina familjer. De lyfter helt enkelt upp en get ur hägnet, vandrar bort till lejonen och kastar det levande, försvarslösa djuret över kanten.

Från bara några meters håll ser barnen hur deras nyvunna favoritdjur slits i stycken.

får hoppas att sverige skulle tillåta det, i våra djurparker.

klicka på länken.

www.aftonbladet.se/nyheter/article1617595.ab


det var lite, rått tycker jag, vad tycker ni ????



en kul utmaning, som jag vill att alla ska ta. skriv er drömstad till mej, eller direkt till
 http://cityoftheday.blogg.se/


Jag har blivit utmanad av http://cityoftheday.blogg.se/

Skriv en inlägg med namnet på din favoritstad eller stad som du önskar besöka. Inte i Sverige utan i världen.
En liten motivering om du orkar men inte nödvändigt.
Länka till detta inlägg och utmana andra.

http://www.bloggkartan.se/registrera/11417/karlstad/

Kommentarer
Postat av: Ari

jag säger bara och står för det "FUCK KINA, och FUCK ALLA KINESER" som håller på med sånt, och för all grymhet de står för mot djuren. Bojkotta OS!!!

2008-01-13 @ 10:29:20
Postat av: Anonym

Det är fart på denna utmaning, jätte skojigt.

Tack för hjälpen.

Ha det finemangis ;)

//Zack

2008-01-13 @ 11:01:08
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag håller med! Att kunna vara så grymma! Jag skulle vilja kasta dom som håller på med sånt till lejonen!!!!

2008-01-13 @ 11:03:05
Postat av: Jay

Visst det är lite brutalt att först låta barnen kela o gosa med getterna,men efter ett par minuter så tar de getterna och kastar ner det till lejonen för och underhålla. Men ni kan för i helvete inte neka till att så är det i det vilda. Köttätande djur dödare andra djur för och överleva,och de gör just detta här för att tigrarna inte ska utrotas i det vilda för att tjuvskyttar just måste ha deras skinn.

2008-01-13 @ 11:05:53
Postat av: Christel

Läste om det i tidningen och känner mig otroligt kluven till detta. Visst det är så det äe i naturen på ett sätt. Men ute i naturen finns det abarn som först gosat med "maten". Lite väl rått är det...:o(

2008-01-13 @ 11:22:29
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: Ängeln

Nej uscha så hemskt!!!!!!

Ha det gött!!

Ängeln

2008-01-13 @ 11:25:06
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Ammi

har varit i Kina och hämtat min adoptivdotter, tycker om Kina men det här är för mycket, fast jag vet att det här är så naturligt för kineserna! såg mycket som är "knepigt" för oss men fullt naturligt för dom, deras kultur är oerhört annorlunda och det får vi acceptera.

2008-01-13 @ 11:39:40
Postat av: Anonym

Är väl inte värre än den spanska tjurfäktningen i alla fall?

2008-01-13 @ 11:42:13
Postat av: Jonas

Hahaha! Ta med skolbarnen på studiebesök till ett svenskt slakthus. Där återstår bara benrester när MÄNNISKOR (inte lejon) har slitit kor, grisar och hönor m.m. i småbitar. Sedan hamnar alltihopa i skolmatsalen och i kyldiskarna i den "oskyldiga" butiken... Men, eftersom knappast någon ser detta så finns det ju inte! Och det som händer på savannen i Afrika, eller varför inte i den svenska granskogen, syns ju bara på teve... så det är väl nån sorts form av teater eller datoranimation!?

2008-01-13 @ 11:47:08
Postat av: Halmat

den finns ett annat inslag hur de i kina stycker och huggar fötter på LEVANDE djur och drar av allt skin som finns på kroppen och djuren slängs huller om buller o fortfarande lever utan fötter och skinn! jag vill varna alla för väldigt obehagliga bilder i ca. 10 minuter. här är länken:-
http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/

2008-01-13 @ 12:28:14
Postat av: zara

Visst är det naturens lag att djur äter andra djur som äter gräs. Inte skall denna verklighet förnekas

Obehagligt i det här fallet är dock när det hela blir ett nöje. Människor som vill se blod och en kamp för liv och död. Kunde jämföras med antikens Rom där folk blev kastade framför lejon och gladiatorer slogs med varann till döds.

2008-01-13 @ 13:57:20
Postat av: Gordon

Kluven man är. För det första kan jag inte låta bli att fälla en tår för den stackars geten som kastas ner i lejongropen. Fast det är ju naturen. Vissa äter andra djur och inget mer med det. Ändå kan jag inte låta bli att tycka det är grymt att besökarna till djurparken kan köpa en levande get, för att sedan slänga ner den hos lejonen, som de sedan ger sig på. Det är konstig och grym underhållning. Tyvärr finns det mycket sådant i vår värld, och värre former också. Usch och tvi!

2008-01-13 @ 17:36:56
Postat av: Lilla jag

Öh,asså...va snacar ni om? Lite vål elakt eller? Jag menar...jag ÄLSKAR lejon! Men barn måste ju få lära sig sånt här...jaja...men inte fören de är berädda ju!! ;) see you

2008-04-28 @ 14:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0