äldreboende = bli behandlad som en gris :`(

när jag läste den här artikeln från aftonbladet, så blir jag rädd.

klicka ,läs

vad tycker ni ????

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article1622189.ab

det var det värsta jag läst.
skrämande.

om man tänker så här, när jag hamnar på äldreomsorgen, i framtiden, vem är det som
ska ta hand om oss då.
jo, det är de som är barn nu, och deras framtida barn.

de som ska jobba med äldre, måste verkligen passa för jobbet,
de borde ha ett stort tålamod.

tänk er en demens som, frågar tex, om en och samma sak tusen gånger om dagen.
då gäller det att svara snällt varje gång.

inte håll käften på dej kärring.
grisar äter på golvet. eller
kissa ner dej du, vem bryr sej, vi tar reda på det om några timmar, när vi får lust.

usch, hoppas att jag dör innan, jag blir så dålig, att man måste hamna där.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej!jag vill inte heller bli gammal om det kan se ut på det viset.När vi blir gammal tror inte jag att det finns några som vill jobba med äldre.Våra barn kommer att få se efter oss,å näst kommande generation.
Svårast är det för 40 talisterna,dom är många,dess utom är de vana med att duscha varje dag,det är ingen som får göra det idag.Det är fruktans världt det som hänt,Ingen ska i allafall behöva bli vanvårdad,som dessa människor.
Ha det bra/ Anna-Carin

2008-01-14 @ 15:37:25
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Mia

Jag tänker inte bli gammal och bli behandlad så....det är VIDRIGT!!

2008-01-14 @ 18:06:11
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Niina

Fy att sånt får hända inom vården!!

2008-01-14 @ 18:52:19
URL: http://roadrunner.blogg.se
Postat av: Carina

Måste försvar yrket lite känner jag.
Men börjar med att säga att det är jätte bra att sådana händelser kommer upp till ytan.
Det får bara inte hända lika väl som att lärare inte får kränka sina elever osv.
Men fortsätter vi att klycha att ingen kommer att vilja jobba med äldre så får det ett dålit status och vilken ungdom vill sattsa då.
Jag har jobbat med dementa många år och tycker att det är intressant att försöka tänka sig in i deras
värld, hur man skall göra för att få dem att känna sig trygg och tillfreds med sig själv.
Dementa har många bortfall i sitt minne men oftas kan de redogöra om saker som man själv inte upplevt
från deras ungdom.
Med rätt redskap och en bra personltäthet så orkar man med det jobbet och kan ge de dementa ett värdigt liv.

2008-01-14 @ 22:48:11
URL: http://goldiesmatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0