"Hajen"-stjärnan är död

Roy Scheider mest känd för sin roll som polismästare i en sömning turistort. Roy Scheiders insats i "Hajen" från 1975
Roy Scheider blev 75 år.

jag vet att i tonåren under 80-talet, när man kollade på hajen 1, hajen 2, hajen 3.
man satt i soffan, med kudden i högsta beredskap, som man gömde sej bakom, när
hajlåten hördes, då blev man förvarnad att det var en haj på gång.

än i dag, när jag kollar på de filmerna igen, så är det lika läskigt, så jag tycker
att de håller ännu som skräckfilm.
även om hajen är mekanisk och ful, sedan låten till hajen, gör att man spänner sej.

min son 13-år har fått sett en av filmerna, när jag frågar är det läskigt.
då svarar han nej, med ett litet jo,lite. efteråt.

klicka in på länken och läs om filmstjärnan.


www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article1811131.ab

Hajen



första offret för hajen, jag ryser, jag ska aldrig bada mer.



här har vi  skräck på badstranden, panik alla springer in, blir någon hajbiten tro??

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Jag måste vara den enda i hela världen (typ) som inte gillar eller någonsin gillat Hajen filmerna.

Hoppas din rygg är lite bättre nu och att du får en god nattsömn i DIN säng.
Blir det några pärlor tro eller är du avskräckt??

Ängeln

2008-02-11 @ 18:30:13
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Anna

Har aldrig varit något för skräckfilmer. Blir alldeles för uppjagad. Pulsen går upp bara jag tittade på dina bilder...
Såg aldrig hajen som ung, varken fick eller ville. Har sett en av dem som vuxen men det gör jag inte om!
Anna

2008-02-12 @ 08:18:12
URL: http://enannassida.blogg.se
Postat av: pip

ja verkligen en klassiker som spred badskräck världen över!trist att han gått bort,75 e ju ingen ålder!må gott pip

2008-02-12 @ 10:01:50
URL: http://lillepip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0