allévo ????

jag har köpt något, konstigt, jag har aldrig testat, pulverdieten.

jag stövlade in på hälsokostaffären igår och köpte allévo potatis och purjolöksoppa och chockladshake.
frukosten idag gjorde jag iordning soppan.

jag hade drömmar i hjärnan, om magrutor och smal som en fotomodell till sommaren.

när det var färdigt, så luktade jag först på soppan.....mmm, det luktade gott, tänkte jag.
det är är nog inte så farligt, sedan skulle jag smaka oxå.......blääää, jag pinade mej
igenom 2 1/2 dl soppa, jag tänkte, synd att jag inte har aromat hemma.
om jag ska äta den igen, så måste jag krydda den.

lunchen chockladchake.....den var ok..... men i längden, jag ryser. men hur ska jag orka att bara dricka min mat
i flera veckor......det är redan dömt....egentligen så kanske det inte är så bra mot mina sjukdommar.

min karraktär är lika med noll.

det måste väl gå att använda dom ett par gånger om dagen, och sedan äta något lätt.

finns det någon bloggare som testat allévedo, vad tyckte ni om detta.????

jag sitter här osäker och funderar vad jag håller på med, det är ju sjukt.
jag får tänka om, börja med att lägga om maten och ta allévo, nån gång om dagen, kanske
på kvällen när suget framför tv:n börjar.

som ni ser så är jag ute på svag is, nu.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jag har aldrig provat den produkten.Jag har alltid varit smal,i andras ögon.Under min tid som sjukskriven gick jag upp i vikt,jag trodde jag hade ökat ca3 kg,när jag så ställde mig på våran inköpta våg hade jag ökat 9kg.
Sagt och gjort,jag slutade helt med fika bröd och mjuksmörgås.Nu har jag gått ner mina 10 kg sedan drygt 2 år tillbaka,ökade tre kg när jag började äta medicin,de tre kg har jag nu gått ner.Men de tre kg var jobbigare att gå ner än de 10 kg.Det enda råd jag har att ge dig,är att sluta med fika bröd tills du kommit til den önskade vikt du vill ha.Jag slutade även med godis,har unnat mig mörk choklad och nu när jag gått ner kan jag unna mig pizza och lite snask i mellan åt.
Lycka till //Anna-Carin

2008-02-24 @ 15:45:38
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Det är svårt att pulverbanta, prova på Gi i stället, om du inte gjort det tidigare?

2008-02-24 @ 16:51:54
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Karin i torsby

kan inte låta bli o fråga... hur gick de me cambridgekuren?? verkade de inte intressant?? de e ju så effektivt!:) jag diggar det iallafall!:)

2008-02-24 @ 16:52:53
Postat av: Ängeln

Tänk så här:
Varje mål mat du ersätter med pulver är bra med tanke på kalorier. Äter du ett mål normal mat om dagen så behöver du inte få panik och längta efter att tugga.

Blir du hungrig mellan målen så käka proteiner eller frukt.

Unna dig att äta gott på helgerna för det skulle du gjort annars och alla försök till minskat kaloriintag är bätre än inget.

Har aldrig testat Allevo så du får tala om hur det funkar.
Lycka till, nu är vi två kämpar ;)

Ängeln

2008-02-24 @ 21:37:09
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Tina

Jag har testat Naturdiets pulver och tycker att det är jättegott och funkar verkligen bra.
Framförallt så har de väldigt goda shaker och barer, man behöver ju inte som ngn annan skrev, gå på totaldiet och bara äta pulver hela dagarna.
Du kan byta ut tex alla luncher och frukostar mot naturdiets shakes eller bars och sen äta normalt ( men nyttigt) till middag. Det har funkat riktigt bra för mig!! Tappade 5 kg på 2 månader.
Lycka till!

2008-04-13 @ 11:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0