tandläkarbesök=dyrt

imorse var jag till tandläkaren för en undersökning.....
ett nytt kontrakt......men jag var blev fundersam......

mina mediciner gör så att jag höjde riskfaktorn rejält....
jag åker på att få betala drygt 3000 kr om året....och nästa
förnyelse av kontraktet är om 3 år.....

fyyy vad dyrt det har blivit där nu.....

jag sa ok....jag tar ett 3 års kontrakt och händer det inget
under de 3 årena så kanske jag skiter i det.....

men iallafall så skulle de fota mina tänder...och när de skulle
klämma in en sån där plastskena så långt bak, så
att man får kväljningsattacker.....
försökte jag att koncentrera mej på nåt annat......

jag tittade på den där lampan som de ställer in så
den lyser nästan i mina ögon........made in gotland stod det på den.....
och jag mitt dumma fån, tyckte att det lät fånigt......gjord i gottland....skulle
det ha stått.....

jag tänkte inte på att det finns tanläkare i andra länder......

made in gotland inte made in china.... som det står på de flesta prylar...

jag överlevde tandläkarbesöket......men det svider i plånboken


Kommentarer
Postat av: Mia

Huga, vad det kostar....och svider i börsen!

2008-12-09 @ 16:38:55
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

M mm dyrt o surt sa räven...efter som vi raskar menar jag..Gjord på Gotland..är vad jag skulle vilja säga..mitt Gotland ska man behandla med omsorg..det är helig mark Marie..så är det bara..:) Kram på dig du..

2008-12-09 @ 18:43:53
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Lena

made in gotland hahaha...ja det lät lite kul då vi är i Sverige :)



Tandläkaren är då inte gratis! hemskt att det ska kosta så mycket....jag har dyra kostnader där då jag också käkar mediciner som gör att jag blir torr i munnen...det borde vara samma sak hos tandläkaren som hos annan läkare...tänderna är väl en del av kroppen, knepigt det där!



Ha en fin kväll :)

2008-12-09 @ 19:21:24
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: soffie

fasiken vad det ska va dyrt

heltgalet är det,

hoppas du får en goo kväll trots ett hål i plånboken

2008-12-09 @ 19:28:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är verkligen dyrt att gå till tandläkarn, och roligt är det inte heller.

Hur funkar det där med kontrakten... ?

Om man betalar t.ex. 3.000 per år men under ett år inte behöver göra något,

får man pengarna tillbaka då eller de går över till nästa år ?

Ja, det kan vara jobbigt det med att fota tänderna, alla grejer de sätter vid tänderna,

och ibland kan det också göra ont av dem.

Usch det är jobbigt att gå till tandläkarn.



Kram



2008-12-09 @ 21:38:28
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Urika

Jag har bra tänder, tack och lov för det har inte min sambo, han är dyr i drift.



Hoppas du slapp borren bara, ryser av tanken...

2008-12-09 @ 21:45:50
URL: http://www.pikegirl.wordpress.com
Postat av: Ragnvi

Tjena! Ja imorgon är det en vecka sedan jag betalade 1600 för att käftis fick plåga mig! Hutlöst! Men rotfyllningen skulle ha gått på över 4000...

Så söt hon är dottern!

Jag har INTE varit snäll ikväll...åkte ihop med svärmor så det säkert hördes till nästa by! Så jäkla skönt det var att äntligen få säga vad jag tänker o tycker!

2008-12-09 @ 21:59:45
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Nickan

Inte kul! Jag har aldrig lagat en tand och nu när jag fyllde 40 så sa min tandläkare: Du ska inte betala min frus pälsar så kom hit vart tredje år i stället! Så nästa år ska jag dit för första gången på 3 år! Jag frågade om det var vanligt att utöka tiden mellan besöken på 40 åringar, från först varje till vartannat och nu vart tredje år? Nä , det brukar vara tvärtom sa han. Så nästa år när du fyller 40 så kanske ett under sker och du får samma besked? Fast du har ju dina mediciner och de brukar inte vara nådig mot bissingarna! Hoppas det går bra iallafall! Vilken årsmodell har ni på eran bil? Ha dè

2008-12-09 @ 23:02:36
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0