tjohoo

igår var jag  2 timmar i  vårdcentralen, läkaren där visste inte vad hon skulle göra.
de hittade inget fel genom proverna....antikropparna var normala, det var
crp som var hög 223.

så hon skickade mej till infektionsmottagningen på stora sjukhuset, där var jag bara
i 4 timmar. de letade efter sår på min kropp....för de sa att myggor kan ge otrevliga sjukdommar.
om de är smittade, men de hittade inget, det var pga av den svullna lymfkörteln som de trodde
det....så det sista jag fick ta som prov var harpest, visst låter det helt otroligt, men de sa att det är
antagligen ett helt onödig grej. så nästa vecka ringer de om svaret.

harpest låter inget trevlig sak, som kan komma från en liten mygga.

men de kom fram till att det var mina reumatiska sjukdommar som spökade för mej.

jag vaknade imorse med 39,0 så de har väl minskat något, men det har satt sej rejält i lederna.
så nu på förmiddagen låg jag i soffan och funderade då kom jag att tänka på.

att jag hade en burk med kortisontabletter som jag fick ta ut förra året inför en greklandsresa.
de tabletterna var för när jag är utomlands om jag skulle få feber som aldrig ger sej, och har inga
andra symptom.
jag är utomlands nu tänkte jag, man ska inte göra så, men nu är jag desperat, jag vill bli frisk.
så jag tog mej en tablett, sedan ska jag ta 2 till under dagen........

emil har gjort röntgen så han har fått 2 val, det ena är att ställa in trycket mera så att flöde ökar.
så det har de börjat med för det behövs inget ingrepp.
det andra är att shunten har flyttats på sej, det betyder en operation.

så nu får de kanske åka hem, de ve inte ännu, och komma tillbaks nästa vecka för en ny skallröntgen.
då de hoppas att att överflödet på vätskan har försvunnit.
och skulle det inte ha hänt något, då blir det den andra valet operation.
jag kan bara hålla tummarna...

Kommentarer
Postat av: Niina

Jag håller också tummara att de får komma hem. hoppas hoppas. Hoppas också att du kryar på dig, det lät inge vidare det där.

2008-08-19 @ 16:14:02
URL: http://roadrunner.blogg.se/
Postat av: Mia

jag håller tummarna också...både för dig och Emil...

2008-08-19 @ 19:27:11
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

M mm instämmer med Mia...

2008-08-19 @ 20:44:24
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: P

Hoppas du blir bättre snart ,väldigt hög crp! Usch!! Hoppas oxå på bättring när det gäller Emil,håller tummarna! Kram på dej !

2008-08-19 @ 20:58:48
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! jobbigt för dig,hoppas du mår bättre i dag och att allt går vägen med lilla Emil.

Så till en fråga.Har du slutat med din fotoblogg?

Ha det bra // Anna-Carin

2008-08-20 @ 13:37:47
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0