mycket nu...

nu känner jag mej redo för att ta tillbaka mitt liv från mina sjukdommars grepp. ingen feber ännu i sikte, kroppen fylls med färg och liv igen, skönt. hoppas att  jag inte blir sjuk igen efter kortisontabletterna, jag får nog tänka på att mitt immunförsvar, som var låg innan, har nog ingen tröskel alls efter denna pärs....jag håller tummarna för flera veckor framöver.

men jag är fundersam när jag kan börja styrketräna lite smått igen, jag tror att jag tar en vilovecka från träningen nu till veckan och ägnar mej åt att ta en kvällspromenad varje dag istället, för att stärka upp mej försiktigt, men jag vet inte hur länge man ska undvika styrketräningen efter en infektion som jag har haft...jag får nog ringa till dom som har gymmet och fråga, man vill inte börja pressa min kropp för fort.

jag har varit ute i trädgården och plockat bort sommarens överblommade blommor, tvättade rent krukor som ska ställas bort, bara det tog på krafterna, huvudvärken kom på stört, det verkar som om att kroppen vill mer än vad kroppen vill.

idag var jag i "mi casa"  och kollade, min son har varit så snäll att han har vattnat mina tomater när jag legat sjuk, och inga protester han kanske tycker att det är spännande med ett glashus.
jag ska ha en arbetsbänk därinne, så jag kan stå och plantera, och ha kryddväxter på......jag längtar till våren, så jag kan planera vad jag ska ha där.... och jag ska beställa lite grejjer som ska in där till våren.
en droppbevattningssystem ska jag beställa, för det tror jag att jag tjänar på att ha.
många tankar i min stackars skalle nu.



jag vill ge denna ros till alla som har varit inne och tänkt på lilla mej, när jag har varit sjuk.
tack säger jag till er alla, det har värmt mej.......fast jag redan var varm av feber då  =)


Kommentarer
Postat av: Nickan

Låter bra att du är på gång igen! Ta det lugnt så kroppen får återhämta sig riktigt! Den sliter ganska ont av hög feber. Promenader är en bra start! Ha dè

2008-08-24 @ 14:08:24
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Anna

M mm promenader fyller på med endorfiner....det är så pass nyttigt...nu är du på G...det kommer bli bra nu...

2008-08-24 @ 16:13:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

å va skönt att du är piggare och på bättringsvägen,va fin rosen är.

hoppas du får en härlig vecka!!!

2008-08-24 @ 20:44:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! skönt att du mår bättre,jag tror att du ska nöja dig med promenader en tid framöver.Du känner själv när det är dags att styrketräna.

Ha en bra dag // Anna-Carin

2008-08-25 @ 08:51:01
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0