växter med tänder

en dag skulle jag bada i mitt badkar.........jag sa till amanda, att nu blir
du ensam, ett litet tag.

det gör inget sa hon, så snällt av henne.

när jag hade badat färdigt...... och gick ut ur badrummet.

ser jag att amanda stå vid matbordet..... och säger till mej.

jag tycker inte om de där.......ögonen är stora på henne.
vilka sa jag.

de där dumma i fönstret......hon ville inte gå nära, fönsterhyllan.
men hon pekade.

det var mina köttätande växterna, som jag hade köpt. som hon var rädd för.
jag hade tänkt mej att jag skulle få det flugfritt, i mitt hus.

dom har tänder, sa amanda......har du petat på dom frågade jag.....nej sa hon
tämligen snabbt.

när jag berättade vad växten kunde göra.....då tyckte hon synd om flugorna, de
är ju mina kompisar........jaha, men inte mina sa jag....

här har vi en bild av tänderna......ser de farliga ut??????????

image320

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja lite farliga ser dom ut... kan tänka mig att lilla Amanda blir rädd. Undrar just om det funkar.. att få flugfritt?

2008-04-13 @ 12:50:07
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Ängeln

Jag har alltid funderat på hur det skulle kännas att stoppa in fingret i en sån där köttätare. Vet du om det gör ont? är dom giftiga?

Ulle

2008-04-13 @ 18:08:28
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Nickan

Jag tycker de ser häftiga ut! Gick kalaset bra? Hur gick det med Roberts hals? Allt väl annars? Ha dè

2008-04-13 @ 18:20:13
URL: http://opelnickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0