valborgsmässoafton

ikväll ska vi följa med fackeltåget, det är scouter som går detta tåg...
robert har varit med i scouterna, men inte nu längre.
amanda ska nog oxå börja i scouterna i ettan, då heter de nying.

brasa och fyrverkerier och sång kommer det att bli.

länk till valborgsmässoafton

http://sv.wikipedia.org/wiki/Valborg

Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor,
guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne.

jag har ingen bild på en brasa.....och jag tar inte med kameran, den får vila.
inte så lätt att ta bilder när mörkret faller heller, för jag drar inte med ett stativ.

istället för en eldbild får det bli nåt annat.

image378

jag var inne på grannens tomt och fotade denna stora buske.....
är det någon som har en aning om vad den heter ???????

hur blir eran valborg ?????

trevlig valborg på er alla, hörs imorgon


Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja,scouterna är det fart på i hela Sverige på Valborg tror jag. Vi har varit till Östersund största brasa. Det är just scouterna som har den. De har tombola mjukdjurslotteri ,korv, kolbulle, hamburgare sockervadd och popcorn. Det största och längsta fyrverkeriet oxå naturligtvis! Mycket trevligt! Jo förresten en kör också såklart! Tog inte med någon kamera jag heller! Ha dè

2008-04-30 @ 23:24:52
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Vi hade det bra lungt!

2008-05-01 @ 10:05:35
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0