maskrosen

maskrosen är nog den mest hatade blomma (ogräs), i alla fall hos mej.

de är bara fina nu, när de har kommit upp, men sedan när de, invaderar hela gräsmattan
då är de inte fina.

jag ska berätta något roligt som hände mej, när jag satt på en liten pall, i
trädgården, för jättemånga år sedan.

jag satt och körde ned en skruvmejsel i gräsmattan, nära en maskros, för att få upp dom
med rötterna, för det hade någon sagt att det är det enda sättet att bli av med dom.

i allafall satt jag där och slet med maskrosorna.....då går min gammla granne i sin trädgård, som
är en bra bit över 80 år.......vad tror ni han säger rakt  ut i luften.
de har inte en enda maskros på sin....

- undrar om de odlar maskrosor där på andra sidan staketet.

grrrrr, tänkte jag, lugn han är gammal.......men han har rätt, våran gräsmatta var översållad med maskrosor.
det är det ännu.......de vann kampen över mej , jag blev inte av med dom.

klicka in och läs om de seglivade fulingarna

http://sv.wikipedia.org/wiki/Maskros

blomsterspråket
Maskros, Avvisad kärlek.

färgens betydelse
Gula blommor, Du är solen i mitt liv.

här nedan kommer en bild på en maskros från min trädgård.

image377

visst är den fin, men jag hatar den sedan under sommaren.....

igår på eftermiddagen fick jag en kraftig huvudvärk med lite illamående, jag var
ensam med barnen, de kände på sej att jag inte mådde så bra, så de
bråkade så in i vassen, skitungar.....

nu känner jag inget alls.

ha en  fin dag alla


Kommentarer
Postat av: Ulla

Min käre make för en kamp mot maskrosorna och ta i trä men han brukar vinna. Men så är han ute en stund varje dag och plockar upp dem med rötter och allt.

2008-04-30 @ 11:59:51
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Nickan

Min gräsmatta är full av mossa och maskroser! Jag har slutat bry mig, det får vara som det är! Jag ids inte. Är det fint idag? Här har solen lyst till och från och det är över 15+ Toppen! Trevlig valborg och första Maj!

2008-04-30 @ 12:14:51
URL: http://opelnickan.blogg.se
Postat av: P

Annars e de ju fantastiska för de kan t om växa upp ur asfalt..hört talas om maskrosbarn?? Trevlig valborg!

2008-04-30 @ 16:28:08
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0