alla vassa taggarna vänder man in

ovanligt, vad är ovanligt nu förtiden, allt kan hända.....

hoppas att igelkotten var död innan detta hände.

om någon skulle kasta en igelkott på någon annan här i sverige, då får man inte
så höga straff som upp till 5 år i finkan.

en 27 åring kastar en igelkott på en 15-årig pojke.....27 åringen riskerar att få 5 års fängelse.
han skulle ha fått ett annat straff istället, tycker jag, det finns en liten trevlig låt om igelkottaskinn...
där en gumma skulle lappa sin gubbes byxor....
ta den döda igelkottskinnet, och sy fast där bak på 27 åringen....taggarna ska självklart vända innåt..
det skulle han ha som straff ....

eller vad tycker ni......var det ett hårt fängelsestraff, 5 år ??????????

klicka på länken, och läs om igelkotthistorien...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2215209.ab

igelkottaskinn-låten

Å gubben han sade till gumman sin
ta och sätt en lapp uti byxan min
uti ändan om uti ändan om
allt uti byxorna i ändan om

Och gumman hon tog sej ett igelkottaskin
och alla vassa taggarna vände hon in
uti ändan om uti ändan om
allt uti byxorna i ändan om

och gubben han gorma han skrek och han svor
Jag tror själva fan uti byxorna bor
uti ändan om uti ändan om
allt uti byxorna i ändan om

Å gubben han sade till gumman sin
varför har du vänt alla taggarna in
uti ändan om uti ändan om
allt uti byxorna i ändan om

Jo därför att du e så later ditt skräll
du ligger och drar dej från morgon till kväll
uppå ändan om uppå ändan om
allt uppå byxorna i ändan om

Gubben han tog sina byxor och gick
och sen ska ni veta att käringa fick
uppå ändan om uppå ändan om
allt uppå byxorna på ändan om
uppå ändan om uppå ändan om
allt uppå byxorna på ändan om

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker mest synd om igelkotten...dom är ju så coola. Urtidsdjur.

2008-04-09 @ 17:44:21
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Mia

Haha, den sången sjöng jag och barnen ofta när dom var små! :-)) Men jag gillar ditt förslag till straff!!

2008-04-09 @ 19:46:34
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ängeln

Stackars igelkotten!! Straffet känns löjeväckande. Det finns så mycket värre saker man kan göra som ger lägre straff.
Vem fn får för sig att kasta en igelkott??

Ulle

P.s inge Lost idag men ha det bra ändå D.s

2008-04-09 @ 21:08:50
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Anna

Ja jag kallar Carlsson (sköldp.) för evighetsmaskinen, uråldrig och genuin.

2008-04-09 @ 21:16:10
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0