TUPP

SÅ NU HAR JAG TAGIT REDA PÅ MITT KINESISKA TECKEN, JAG ÄR EN TUPP HEHE :)
ANNARS ÄR JAG EN KRÄFTA, DET STÄMMER INGENTING OM MAN SKA JÄMFÖRA, TUPP OCH KRÄFTA.

Enligt det gamla österländska tänkandet förknippas varje år med ett djur. Nedan finns information om Tuppens år.
  Tuppens år

Tuppen försöker förena egennytta med allmännytta. Som chef kan han verka mycket krävande, men han har faktiskt sina anställdas goda vilja i detta, då han är en god ledare som får saker gjorda. Ofta kan Tuppen uppfattas som mycket oseriös, eftersom han gärna klär sig pråligt och överdådigt. Detta är dock en fasad bakom vilken Tuppen gömmer sig för att testa andra personers lojalitet. All verksamhet som Tuppen tar sig för har dock egen vinning som mål och därför får man aldrig lita för mycket till Tupp-människans välvilja.

Tuppar vill att deras prestationer skall uppskattas, men allra viktigast för en Tupp är att de tjänar på allt jobb de lägger ner. När det går bra för en Tupp skryter han ständigt om det, och bra går det ofta. Tuppar lever gott på sitt stora självförtroende och sin vilja att vinna. Tuppar är på bäst humör under sena kvällar, när de kan se fram emot en god vila innan de trumpetar ut början på en ny dag.


Kommentarer
Postat av: Pippi

HUr tar man reda på sitt Kinesiska tecken?
Jag är lejon och det stämmer inte på mig heller, men har hört att om man är född i slutet el. början av tecknet kan man "gå över" till det andra. Jag är född i slutet av lejonet och jag är mera en jungfru än lejon. Jag har aldrig varit för att bestämma och bossa,ngt som är typiskt för ett lejon. Jag har en dotter född dagen efter min födelsedag, hon är väldigt mkt lejon!!
Kram

2007-09-08 @ 11:07:05
Postat av: J

Jag fick min pulsklocka genom en prenumeration som jag beställde på Fitness Magazine. Det kostade 625 för ett helår och man fick även en träningsdagbok. Jag är ingen expert på pulsklockor, men de flesta rekommenderar ju Polars.

2007-09-08 @ 12:22:01
URL: http://pb2007.blogg.se
Postat av: Ammi

Och jag är en apa enl. kinaåren, Thea är född i Ormens år!

2007-09-08 @ 18:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0