SAGAN OM ISFOLKET

DE
HÄR BÖCKERNA HAR JAG LÄST HUNDRA GÅNGER, JAG TRÖTTNAR ALDRIG PÅ DOM.
SAGAN OM ISFOLKET SOM JAG HAR ALLA 47 BÖCKERNA I POCKET FORMAT.



Sagan om Isfolket

För många hundra år sedan vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till Satan.
Han blev stamfader till Isfolket.
Han lovades jordisk vinning mot att minst en av hans ättlingar skulle gå i tjänst hos Djävulen och utföra onda handlingar. Deras tecken skulle vara de kattgula ögonen, och de skulle besitta trolldomskrafter. Och en gång skulle det födas en, som ägde större övernaturlig förmåga än världen någonsin skådat.
Förbannelsen skulle vila över ätten, tills man fann platsen, där Tengel den onde grävt ner kitteln han använde, då han kokade häxbrygden som frammanade Mörkrets Furste.
Så säger legenden.
Om den är sann vet ingen.


Kommentarer
Postat av: maria ahlborg

jag älskar också dem böckerna....önskar man kunde se dem på film också,vem vet det kanske finns att få tag på...?

2007-09-29 @ 20:51:01
Postat av: Weronica

Har läst serien 3 gånger och tröttnar inte jag heller! Är sugen på att läsa den igen =D

2007-09-29 @ 21:46:03
URL: http://www.werali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0