godnatt alla bloggare ses i morn

  

natti natti, säger jag nu, är helt slut.
hoppas att ni får sova.

lite humor ska man sluta med.

 

Stopp i lagens namn!

 
 

En sen kväll får en ung MC-polis syn på en bil som kör alldeles för fort. Han slår på siren och blåljus och tar upp jakten. Bilen kör direkt in till sidan och stannar. Föraren vevar ner sidorutan och visar sig vara en ung kvinna.
- Ja, konstapeln? Vad gjorde jag för fel?
- Ni körde alldeles för fort, lite över 80 Km/h.
- Hoppsan, det var kanske någon km för fort?
- Inte bara någon, det är 30 km begränsning här eftersom det finns så många barn runt omkring. Får jag se på körkortet, tack?
- Det har jag inget.
- Va? Har ni inget körkort? Får jag se på registreringsbeviset då?
- Det ligger nog under pistolen i handskfacket?
- Va?! säger polisen. Varför har ni en pistol i handskfacket?
- Det var den jag sköt damen med som ägde bilen när jag stal den.
- Har ni skjutit någon? utropar polisen förskräckt.
- Ja, hon ligger i bagageluckan.
Polisen blir märkbart nervös, säger åt kvinnan att kliva ur bilen varpå han kallar på förstärkning. En piket kommer farande i full fart inom några minuter och ut kliver befälet och talar med MC-polisen. Därefter går han fram till kvinnan.
- Ställ er mot bilen med händerna på taket. Varför kör ni omkring utan körkort och dessutom i en stulen bil?
- Jag har körkort, det ligger i min väska och bilen är min.
Befälet tittar i väskan och hittar körkortet. Efter en koll med ledningscentralen får han veta att det är äkta.
- Får jag be om registreringsbeviset, tack!
- Det ligger i handskfacket.
Befälet kollar i handskfacket och det enda som ligger där är bilens registreringsbevis, vilket visar att kvinnan äger bilen. Samtidigt öppnar de övriga poliserna bagageluckan, men där är helt tomt.
- Ni får ursäkta mig, men vår kollega kallade på oss och sa att ni inte hade körkort och att ni hade en pistol i handskfacket som ni skjutit ägaren till bilen med när ni stal den. Dessutom skulle liket ligga i bagageluckan.
- Vad säger ni, snart påstår han väl att jag kört för fort också!


www.humorbrevet.se

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt, den var bra :-)

2007-11-19 @ 22:27:35
URL: http://suntliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0