fredagshumor

MAN SKA ALDRIG SKRYTA, MAN VET ALDRIG VAD MAN FÅR REDA PÅ, HEHE

Bofinken Knut?

Tre väninnor träffades på Espresso House med sina små byltingar efter att de hade varit ifrån varandra i flera år. Eftersom de var sugna på att återuppliva gamla minnen och höra det senaste skvallret bestämde de sig för att träffas nästföljande kväll på Grands Veranda och ta en drink eller två.
När de hade satt sig till bords i den populära baren, där bl a Mikael Perlskog har sitt stambord, sa Märta om sin man:
- Min man är så snäll att han bjöd mig till Västindien när jag fyllde år.
Bettan sa då:
- Min kille är också väldigt snäll. Han gav mig en ny Fiat när jag fyllde år.
Och Elsie kände sig tvingad att säga något, så hon sa:
- Vi lever enkelt och kan inte unna oss sådan lyx, men vi är lyckliga ändå. Men en sak kan jag i alla fall säga er, min man kan ha tolv bofinkar på sin snopp.
Efter ett par glas vin och då det började bli dags för uppbrott erkände Märta att det aldrig blev någon resa till Västindien.
- Vi åkte till en moster i Hälsingland istället, sa hon.
- Och jag får erkänna att det inte blev någon ny Fiat heller, sa Bettan, utan det blev en begagnad Skoda.
Då sa Elsie:
-Jag överdrev lite jag också. Den tolfte bofinken får allt stå på ett ben om den ska få plats...
Skicka vidare

Kommentarer
Postat av: mimzanstar

tittade lite längra ner i din blogg och såg att ni hade gjort hallonpaj typ. Gud vad god den såg ut, snacka om att man blev sugen! Sånt väcker verkligen habegär! Måste fråga om den blev lika god som den såg ut?!

2007-11-16 @ 10:57:08
URL: http://mimzanstar.blogg.se
Postat av: Elisabet

Haha, den var kul!

2007-11-16 @ 11:24:13
URL: http://stenvreten.blogg.se
Postat av: Zack

HAhaha, den var bra.
Trevlig freda!
Tc

2007-11-16 @ 11:38:53
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kaffere

Hej! den gillade jag,jag ler fortfarande och ser
den liila pippin stå med ett ben:-)
Mvh Anna-Carin

2007-11-16 @ 12:45:29
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0