6-ÅRINGS BEKYMMER

tänk amanda var på urusel humör, på morgonen oxå, allt var fel.
stampade med fötterna, sedan sa hon surt att ellen har en lös tand.

amanda har ingen lös tand ännu, det verkar som om att hon oxå vill ha det.
jag började att nynna en sång som jag kommer ihåg från min barndom, så här går den.

alla tappar sina tänder, alla utom jag.
kerstin har tappat sina, ja minst en varenda dag.

alltid hör jag henne skrika, så att hela gatan hör.
skynda dej kom hit ulrika, titta, titta se jag blör.

min tand är lös, åh min tand är lös.
och när jag tappat den ,är jag en gammat tös.
min tan är lös, åh min tand är lös.
snart är jag en tandlös gumma.

är det någon som hört den `????

amanda tyckte inte om den, sluta sa hon.
hoppas att hon är på bättre humör, när jag hämtar henne.
cya

Kommentarer
Postat av: Sabor

Hoppas hon också får en lös tand snart ;)

2007-11-06 @ 10:24:22
URL: http://Sabor.blogg.se
Postat av: Weronica

Inte lätt det där. Men snart har hon en fin glugg hon med :-)

Kram

2007-11-06 @ 11:53:35
URL: http://www.werali.se
Postat av: mamma

Ja det lär väl inte dröja förän hennes tänder oxå börjar lossna.....Kram...

2007-11-06 @ 19:18:25
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Gustav

Den där sången! kommer också ihåg den! Hade den på band när jag var liten. hittar ingen info alls när jag söker på google. vet du vem det var som sjöng den?

maila mig gärna på
[email protected]
Kram,
Gustav

2007-11-23 @ 21:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0