tore skogman ;`(

tore skogman, har man sett, springande på gatorna i karlstad, alltid med ett leende på läpparna.
skinnbyxor, tror jag att han gillar oxå.
när jag var i tonåren, så var jag på fröken fräken i lysvik, han var med där för att kora, värmlandsjäntan.
men jag höll mej oftast ute på parkeringen på canis som festplatsen hette då.
och gjorde sånt som tonåringarna nu gör.

vilka låtar gillade ni bäst med tore skogman ???

tore skogman när han 1966, kom i sin fina blå/gula kavaj.
gulbla


fröken fräken

jag har sett miss grekland,
jag har sett miss kina.
nästan alla världens vackraa misser har jag mött,
och jag tyckte alla sköna var och fina,
men när jag kom hem till värmland
och hon var för mig
det allra sötaste bland sött

lilla söta fröken fräken, ifrån fryken,
blev miss värmlaand nu i år.
alla värmlandspulsar slår
när hon genom staden går

lilla söta fröken fräken, ifrån fryken,
hon är blond som ängens råg

vaackrast utav alla flickorna jag såg.

hon ger bilden av det sköna värmelans
och hon passar ej vid medelhavets strand
hon med sjöarna och skogarna.
vill vandra hand i hand.
och som karlst´sola skiner hon så glatt
och hon lockar oss till kärleksfulla skratt.
hon är den jag beundrar mest
och ni skall veta att:

lilla söta fröken fräken.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0