råd till rynkfriare liv.

Vägen till ett rynkfriare liv
På den amerikanska hälsosajten WebMed har nyligen en hudexpert, professor Robin Ashinoff, vid Hackensack University Medical Center i New Jersey, intervjuats och ombetts komma med goda råd om hur man slipper bli rynkig i ansiktet och andra delar av kroppen.

följer man de här råden så blir man slät och fin i ansiktet.

Här följer en sammanfattning av hans olika råd:

1) Undvik starkt solljus.
2) Måste du vistas utomhus, smörj in solutsatta delar av huden med solskyddsmedel.
3) Rök inte.
4) Sov så att du vaknar utsövd.
5) Sov helst på rygg, så att du "skonar" ansiktet (från tryck).
6) Kisa inte.
7) Ät ofta fet fisk (omega 3-fettsyror är bra för hudens elasticitet).
8) Ät mer sojaprodukter (innehåller hudföryngrande hormonliknande ämnen).
9) Undvik kaffe.
10) Ät mer frukt och bär (deras innehåll av antioxidanter förlångsammar hudens åldrande).
11) Undvik överdrivet tvättande med tvål och vatten, ty det riskerar att torka ut huden i onödan.
12) Smörj dagligen in din hud med fuktighetsbevarande kräm (variera gärna mellan olika märken).


» Fler hudråd


Kommentarer
Postat av: Ängeln

klart man får mindre rynkor om man inte lever ett "normalt" liv.
Vad är det för fel med rynkor? Varför kan dom aldrig ge sig?
jag vill åldras som jag förtjänar och tror också att jag kommer att göra det ;)
Undra vad för nyttigheter som går ut i blodet av alla krämer vi smörjar på oss.....

Ha en jättebra dag!!
Kram
Ängeln

2007-12-06 @ 10:31:23
URL: http://www.andar.blogg.se
Postat av: Ulla

Det var mycket att tänka på! Nej, jag tror inte att jag bryr mig. Är jag rynkig, så är jag rynkig.

2007-12-06 @ 10:48:43
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Mia

Jaha, det där skulle man läst för 30 år sen! ;-)

2007-12-06 @ 19:46:36
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0